Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Syte og klage litt
Hybrid View
-
04-10-05, 14:56 #1Tone Gjest
Syte og klage litt
Jeg må bare syte litt fordi jeg blir så oppgitt over SIA nok en gang. Jeg har jo da spist Neo M nå frem mot operasjon (neste uke) i relativ stor dose. Den første legen sa at vi nå skulle kjøre en Blocking&replacement som jeg synes høres helt fornuftig ut. Etter at stoffskifte var på 35 gikk det ned en stund etter til 23. Da snakket jeg med den andre legen (fordi den første er jo aldri der) og han sa neida vi trenger ikke noe Blocking&replacment, vi bare kjører ned med Neo M. Litt forvirret godtar man det der og da selvom jeg stusset. "Halver dosen" og det gjorde jeg. I dag , siste måling før operasjon fikk jeg resultater. T4=6, T3=3,3 Tsh: 0,78
Ikke rart jeg er trøtt og sliten..
Men hverken den første eller den andre legen var der(den ene jobber ikke der lenger) , så ingen kunne i dag svare på hva jeg nå skal gjøre med Neo dosen. Skal vi følge den første legen skulle jeg vel satt inn Levaxin nå, men ikke i følge den andre. Hvis jeg fortsetter med samme dose nå intill en eller annen lege innfinner seg tror jeg at jeg blir en Zoombie.
Det må være noe med meg, jeg synes bare jeg har fått så dårlig oppfølging på SIA. Da jeg fikk Graves gikk jeg på Aker og det var superbra i forhold. Jeg skiftet pga reiseveien dit...
-
04-10-05, 19:53 #2Marthe Gjest
Off, er det mulig!! Hvor store doser Neo- M tar du nå da? Har ikke hørt om blocking and replacement før men det vil vel si at de gir store doser neo-så litt mindre dose i tillegg til Levaxin, eller?
Jeg følges opp på Aker og der var meningen at jeg skulle få både Neo-M og Levaxin frem til operasjon- høy dose med Neo vel og merke..
Du må jo føle deg VELDIG trøtt og sliten, har vel kenskje ikke mest krefter til å rope høyest på sykehuset heller da tenker jeg... Men noen må jo ta ansvar. :evil:
-
04-10-05, 22:25 #3
Block and replace.
Eller blokker og erstatt erbedre ?
NeoM blokkerer bare selve kjertelens produksjon som i dette tilfelle har kommet ut av kontroll - og så må jo kroppen ha thyroxin, så da gir man Levaxin.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-10-05, 14:01 #4
Bruker
- Medlem siden
- Jun 2006
- Meldinger
- 19
Jeg forstår ikke at det går an å la en pasient gå så lavt, og så rett før en operasjon?
Hvem er det som skal ta ansvaret her da?
Trøstevise til Tone:
Stakkars stakkars stakkars deg,
de er veldig dum' med deg,
håper du blir frisk og fin,
du må pryle legen din.
Hvis du kan få det til, så kom deg tilbake til Aker, det er de som har den største kompetansen på hormoner i hele Norge, og slik har det vært så lenge jeg har vært syk, og før det også, jeg ble hyper i 1993. Det ville vært for galt etter alt det du har sjanglet opp og ned og så etter å ha tatt vekk kjertelen om de ikke forstår hvor høyt du skal/kan gå?
Masse lykke til videre!Darlingmin

Svar med sitat
Bokmerker