Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Tråd: Soya
Threaded View
-
03-10-05, 17:16 #20Kirsten Gjest
Hei og mange takk fra Yvette og Nora!!
Jeg blander kortene ja,
- det var det med konsentrasjonen da... eller manglende konsentrasjon...
Jeg har tatt Super Soy Ekstra fra Nature´s Sunshine. Det er planteøstrogen (det er vel det samme som isoflavoner?) Har brukt soya fra samme leverandøren i flere år, men gikk over til Super Soy når den kom på markedet for noen måneder siden. Den skal virke som depottabl. har jeg forstått. Har vært i overgangsalderen i snart 15 år nå, men tårtapet tok slutt for mange år siden. Merket heller ikke noe håproblem da hypopen ble oppdagte for 3 år siden. Faktisk tvert imot. Drikker aloe vera juice og tror det har god virkning på hårkvaliteten - kanskje derfor. Har faktisk for første gang i mitt liv hatt såpass bra hår at jeg har kunnet spare til langt... Men nå siste tiden, og spesielt etter at jeg sluttet med Soya har det bare blitt mye sprøere og det faller av i store mengder. :(
Er ikke maksimalt medisinert mht hypoen, - men har ikke fått time hos indremedisiner (Løland Jacobsen som du kjenner noe til Yvette) før 15. des. Tar lite Levaxin, 250 mg i uka og ser virkelig frem til å prøve ut en større dose enn det jeg har stått på i 3 år nå. På siste måling var TSH 2,05 og fritt T4 13 og er iflg. legen min helt fine. (det mente hun også da de i nov. i fjor var på henholdsvis på 4.0 og 14....)
Må visst komme meg i badekaret og prøve litt avspennning så jeg kan konse om litt googling!! Takk igjen for godt råd Nora!

Svar med sitat
Bokmerker