Hei igjen.

elin: Jeg går til Omdahl og er veldig fornøyd. Har bare vært der en gang men følte jeg ble hørt etter å ha gått til forskjellige uinteresserte leger de siste 3 årene. Bare det at han satt og hørte på meg uten å avfeie meg med at det sannsynligvis var psykisk. Jeg hadde en formening om hva som feilte meg og han var enig, altså binyretretthet og lavt stoffskifte. Så dermed fikk jeg endelig startet behandling. Jeg hører også gjerne fra deg og hvordan det går videre med deg - er så spent på om jeg snart kjenner bedring. Lykke til til deg også.

Hei Fia.
Det mest typiske ved binyretretthet er vel utmattelsen, trøttheten - det at man våkner opp etter en lang natts søvn og er helt på felgen. I tillegg har jeg ofte problemer med å sovne om kvelden. Jeg takler overhodet ikke stress og blir helt fortvilet i enkelte situasjoner. Har problemer med konsentrasjonen, dårlig hukommelse og såkalt "brain-fog" eller tåkehjerne som jeg gjerne kaller det + mye annet. Kristin eller kris som hun kaller seg her på sidene, har sin egen side og har samlet utrolig mye bra om dette temaet. Jeg har hentet mye nyttig der. Det finner du her:

http://www.stoffskifte.info/binyrebark.html

Høyt kortisol har jeg ikke kjennskap til. Har du noen symptomer på dette da?