Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 23

Tråd: Graves tanker

Tone Gjest

Standard Graves tanker

Er nå under behandling med Neo får å få stoffskiftet ned før operasjonen. Begynner å bli trøttere enn trøttest, så det betyr vel at det begynner å snu fra høyt til lavt...
    Blir også litt stressa av å vite at nå er det snart operasjon og da er det lavt stoffskifte resten av livet, ingen vei tilbake da nei. Tenker litt at "skal jeg prøve en ny runde med medisiner" (har brukt det i 2 år med 5 mnd pause og da etterfulgt av tilbakefall) Samtidig vet jeg at stress(psykisk) og svangerskap utløste min Graves og jeg lever under en form for stress hele tiden. Tror derfor ikke at jeg får noensinne fred for min Graves med mindre jeg fjerner kjertelen.
    Tenkte bare litt på dette og ville bare dele det...

Marthe Gjest

Standard Graves tanker

Jeg forstår godt hvordan du tenker. Har hatt Graves siden 2oo1- regulert med medisiner til nå hvor det er snakk om operasjon. Dette fordi stoffskiftet oppfører seg som en berg og dalbane. Nede i Ft4 på 8,0 til 65 og ned igjen og opp igjen... Blir jo litt gal av det både på den ene og den andre måten :evil: Har virkelig prøvd alt føler jeg, alternativ med. i alle former uten spes gode resultater. Er likevel LIVREDD for å operere bort kjertelen og leve et liv med hypothyreose. De gangene FT4 er under 20 føler jeg meg jo elendig. Hva hvis de ikke klarer å regulere det? Da er det jo ingen vei tilbake Skulle mange ganger ønske at noen kunne ta denne avgjørelsen for meg men det er desverre bare opp til meg. Har noe skjedd siden sist du skrev??

Marthe Gjest

Standard Graves tanker

Regner forresten ikke med at det har skjedd så mye på 2 dager... Når er operasjonen planlagt?

tone Gjest

Standard Graves tanker

Operasjon den 11 oktober.
    Betyr det at du fortsatt "holder igjen" for operasjon? Jeg vet bare at sånn som jeg har det med høyt stoffskifte som svinger som du sier fra 50 til 15 er en så stor påkjenning for min psyke og livet rundt meg at det går bare ikke. Men jeg må si at jeg er redd for å bli hypo (vet jo at jeg blir det)
    Går du fortsatt på piller da?

Marthe Gjest

Standard Graves tanker

Ja, har forsøkt å holde igjen i det lengste.. Synes det virker helt snålt at jeg skal kunne fungere som før jeg ble syk etter å ha fjenet kjertelen. Men det kan man vel kanskje ikke regne med. Husker ikke helt hvordan jeg var før jeg ble syk lenger heller jeg... Enig med deg at det sliter,kanskje særlig psykisk. Nå har jeg vært med fri i 3 uker, har trappet ned på eget initiativ. Mulig det er dumt men følte at jeg måtte prøve det så slipper jeg å tenke på det det i ettertid. Og da tenker jeg spes hvis det viser seg at lite fungerer som det skal etter operasjon. Ikke lenge til operasjon for deg da? Klar?

Tone Gjest

Standard graves..

Ikke helt klar nei, men har bestemt meg for det. Jeg synes ikke det er noe alternativ å gå som jeg gjør og har gjort i snart 3 år. Jeg tror IKKE min Graves vil forsvinne..
    Hvor lenge vil du "holde" på før du gjør noe da? Jeg mener å ha hørt at man ikke skal bruke Neo M i flere år, men jeg vet ikke.

Marthe Gjest

Standard Graves tanker

Vet ikke helt. Var egentlig planlagt operasjon i november.. Vet at jeg må, kanskje på nyåret, hvis det nå ikke plutselig viser seg at kroppen vil ordne opp selv uten medisiner. Lite sannsynlig kanskje men jeg vet jo ikke. Har du kunnet jobbe hele tiden mens du har vært syk? Hvordan ble det oppdaget? Jeg for min del tror jeg har hatt sykdommen lenge før den ble påvist. Grrrr skulle ønske meg en litt "enklere" sykdom , ikke lett å forklare eller for andre å forstå- så mange rare syptomer...

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    19

Standard

Hei!
    Litt trøst til dere som skal opereres, operasjonen er ikke noe å grue seg til, den er værst for legene som opererer tror jeg Jeg ble operert i 1994 og de var så dumme på sykehuset at de ikke fortalte meg at jeg skulle trappe ned Neo M, så jeg føyk opp igjen til jeg kom tilbake til min endokrinolog som satte meg tilbake på Neo M en tid, ca to-tre måneder? Etter det har jeg tatt blodprøver hver tredje måned og står ganske stødig på Levaxin. Gled dere til å bli kvitt den kjertelen og det er ikke verre å ta Levaxin hver dag enn å spise frokost
    Darlingmin

tone Gjest

Standard Graves tanker

Det er da en trøst å høre at operasjonen gikk fint. Jeg er ganske positiv til selve operasjonen, det er mere hvordan livet blir med lavt stoffskifte. Jeg jo hvordan det er med høyt..
    Min Gravs ble oppdaget etter jeg hadde født barn. Jeg sjønte at noe var helt galt fordi jeg var så varm hele tiden. Verre var det at jeg var helt i tåka psykisk. Ble kjapt satt på Neo m og det virket fort. Så jeg var kjepphøy og jobbet 110% etter permisjonen ett års tid og så sa det BANG!! Etter det har jeg vært sykemeldt 50% i snart ett år.

Marthe Gjest

Standard

Synes vi skulle startet en hyper- gruppe hvor vi kunne tyte hverandre ørene fulle av sykdomsprat Det synes jeg hadde vært utrolig deilig. Tenk å kunne snakke med noen, ikke bare på nettet, som faktisk forstår hvordan man har det.. Det hadde vært suverent!! Blablablablala

Side 1 av 3 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn