Viser søkeresultater 81 til 90 av 117
Threaded View
-
24-09-05, 10:38 #11
Jeg spiste veldig lite når jeg brukte Levaxin, men vekta økte jamnt og trutt.
Overgang til Armour gjorde at jeg ble sulten og jeg økte matinntaket betraktelig, enda gikk vekta fort ned - særlig til å begynne med.
Nå tåler jeg en normalt kalorinntak uten at dette øker vekta, og da skulle en tro at den biten av stoffskiftefunksjonen er ok.
Et tankespinn :
Om man antar at en frisk person starter med din dose, så vil TSH falle på grunn av den økede thyroxinmengden i blodet, noe som vil regulere NED kjertelproduksjonen til det nivået som var FØR du begynte thyroxininntaket.
Dette betyr at du vil nok merke øket sult til å begynne med, men etter at dette har stabilisert seg ikke vil merke øket sult - fordi summen av thyroxin fra tabletter og kjertel er den samme som før.
Altså, fordi du NÅ merker øket sult og merker at du har en øket forbrenningsevne når du spiser tilleggsthyroxin - så har du behov for dette.
Den behandlingen du har nå virker gunstig på forbrenningen din.
Så hvorfor har du det ikke bra da ?
Det har man ikke særlig klare studier på, så min egen teori er at forbrenningsproduktene ikke er rene nok. "Eksosen" oppfyller ikke kroppens renhetskrav.
Thyroxinets rolle i forbrenningen er å tilføre cellene oxygen til forbrenningsprosessen og det er vel da en nærliggende tanke at det likevel ikke tilføres nok ?
Det vil i så fall kunne forklare den urene "eksosen"
Uansett hvilket thyroxin vi bruker, så er det ikke så godt som vårt eget.
Og hvordan dette virker både under og etter en treningsøkt kan en bare tenke seg.
Paradoksalt er det vel at treningen øker kroppens øksygenopptak som er nødvendig for den generelle basalforbrenningen.
Men treningen koster........
Dette er vel den berømte cach22 - overført til livet vårt ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker