Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det fins tabletter på en halv grain og jeg tror også en kvart grain.
    (30 mg og 15 mg) Men det er mye billigere å dele dem.
    Det fins minst to typer tablettdelere på apotekene til det formålet.

50% økning er mye, slik du har erfart.

mange som tar Armour, deler også opp Armour utover dagen, enten to eller tre ganger. Hvis to ganter, tas den andre halvdelen til lunch.
    Da unngår man at ft3 blir høyt om morgenen og lavt om ettermiddagen/kvelden/natten.
    Andre deler ikke opp Armour. man må prøve seg fram.

Forresten så faller 2-grain-tablettene ennå billigere og mange pleier å dele dem. 2 eller 3 grain er en ofte brukt dose. Noen sier at under 2 grains er en tullete lav dose...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Grunnen til at man ofte ikke måler (f)T3 hos dem som bruker Armour, er jo nettopp at de behandles med T3 - som har en veldig kort opptaks- og halveringstid. Dermed vil testresultatet bli påvirket av en rekke uvesentlige ting som hvor lenge det er siden man tok siste dose, hva man har spist og drukket, osv.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg har en eske med syv rom i og en tablettdeler begge kjøpt på Apotek.
    Tablettdeleren er blå og det står "Servo med" på den.
    Jeg bruker Armour i 2Grains styrke. Disse er store og lette å dele. Disse må apoteket bestille og det tar 2-3 uker og koster litt over 400 for 100stk.
    Jeg har også 1/2 Grain som jeg deler og putter alt ned i romne i esken.
    Så regner jeg dosen i antall grain pr. uke.
    Om jeg skal endre dosen så regulerer jeg med ett Grain i uka - opp eller ned og prøver å få dagsdosene så like som mulig.
    Det gjør ikke noe om det er en liten variasjon her bare ukedosen er riktig.
    Nå er jeg kommet opp i 21Grain/uke. Det er enkelt for det er halvannen pr. dag av 2Grains typen. Om jeg skal øke tar jeg 2stk. 1/2Grains og deler i 4 og putter en bit opp i hvert rom. Søndagen får 2 biter. Da blir den nye dosen 22Grain/uke.
    Dagsdosen i milligram blir da : 22x60:7=188,5mG/dag.
    Dette kan høres lite ut å øke med, men det er faktisk knappe 5% og selv en så liten økning kan vise seg å være for mye.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn