Jeg har nå vært hos legen. Legen er ganske ny i faget, men åpen for diskusjoner og lytter, men har ikke den store innsikten, slik jeg opplever det. Heldigvis går det an å argumentere for en løsning som jeg ønsker...Men før det:
Prøvene, som viste økning i TSH og sterk reduksjon i FT4 (10,5), var etter legens mening helt fine !!!!! Jeg var ikke enig og fortalte hvordan jeg så og opplevde dette.
Legen hadde da forslag til løsning ved å øke Liothyroninen fra 10 til 20mikro, som da igjen ville påvirke TSH slik at FT4 økte!! For det var slik det foregikk i kropppen - DEN VAR NY....er det noe jeg ikke har forstått her...Tror hele kroppspråket mitt talte for seg Hvorfor virket det ikke slik i den perioden jeg har tatt T3 tilskudd??
Men, enden på visa er at jeg øker Levaxin til 50mikro hver dag i 3-4uker, tar nye prøver for å sjekke om det går rett vei og øker igjen selv videre for å få en optimal dosering.

Når det gjelder Liothyronin vil jeg anbefale alle som sliter med manglende konsentrasjon, depresjon, hukommelse, engasjement, stressnivå etcetc, til å forsøke tilskuddet i en periode. For meg var dette helt avgjørende og jeg har det veldig bra mht til plagene. på grunn av dette kom jeg meg tilbake i en ganske utfordrende jobb, om enn bare 50% hittil. Jeg har flere ganger blitt tilbudt psykolog, antidepressiv behandling...Men her har jeg, takket være dette forum, vært ganske sikker på årsakssammenheng og fikk endelig prøvd ut Liothyronin. Det hjelper ikke alle sies det, men er verdt et forsøk.
Ingen skal få ta fra meg T3tilskuddet