Viser søkeresultater 51 til 60 av 117
-
14-09-05, 22:45 #51
n'Finn wrote:
Jeg har litt problemer med å ta medisinen min til samme tid hver dag. Jeg jobber skift. Med en liten unge i huset skulle en tro at jeg sto opp til samme tid hver dag. Men knøttet kan finne på å våkne klokka seks eller må vekkes kl åtte. Hvis han våkner før meg, så kan det hende at jeg har tatt morgenstellet, gått på kjøkkenet og spist frokost før jeg husker på tablettene. Det er ofte de gangene jeg er sent oppe at han våkner tidlig..!Det betyr vel at man fra produsentens side mener at årsaken til at man må bruke så mye som 3Grain kan være problemer med opptaket ?
Man bør sjekke matvaner før og etter doseinntak, men etter min mening så er det like viktig at matvanene er regelmessige og at doseinntaket kommer på samme tid.
En behøver ikke svelge dem med melk akkurat.
Men som regel tar jeg tablettene på tom mage om morgenen. Lar de løse seg opp under tunga. Jeg har ikke tid til å vente 1/2 - 1 time med å spise frokost. Det er som regel 5-10 min etter tablettene. Består av en stor tallerken havregrynsgrøt med kli. En slik frokost kanskje sender mageinnholdet for raskt gjennom systemet, slik at tablettene blir delvis tatt opp i kroppen?
Jeg har vurdert å sette mobilen på varsling for å ta tablettene kl 9 f.eks. Ulempen er at hvis jeg har formiddagsvakt, så er det den mest hektiske perioden. Vet ikke om jeg hører den i støyen og stresset. Det hadde helt klart vært en fordel å ha fast arbeidstid, ikke skift. Jeg er bare takknemlig for at det ikke har blitt nattevakt inkludert i skiftene ennå. Det er heldigvis et eget nattlag.
-
19-09-05, 13:31 #52
Trenger litt hjelp.
Nå trenger jeg litt hjelp her. Etter å ha godt på armour en måned så følte jeg meg ikke bedre. Var like trøtt og uopplagt, men jeg trener jo også endel. Sist uke tok jeg helt fri fra treningen og formen ble mye bedre. Så i dag skulle jeg trene en hard styrkeøkt for å se om kroppen tålte det. Ble svimmel og kvalm og holdt på å svime av nesten. Har aldri hatt det slikt før. Hva betyr dette?????
Er fortsatt usikker på om dette er lavt stoffskifte eller kronisk utmattelse, men det hender jo at det er en sammenheng også.Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!
-
19-09-05, 14:58 #53
For meg høres det ut som det er binyrene dine som sliter, SportyBoy. Ett av de viktigste symptomene på det er jo nettopp at man ikke tåler store belastninger, verken fysisk eller psykisk.
Og ja, dette er også symptomer på ME og Kronisk utmattelsessyndrom, men jeg begynner å bli mer og mer overbevist om at det er en komponent av binyresvakhet i disse tilstandene også...
Har du lest informasjonen jeg har samlet om binyresvakhet, forresten...?
http://www.stoffskifte.info/binyrebark.html
-
19-09-05, 15:27 #54
ja, men jeg har aldri blitt kvalm før selv om jeg har trent hardt. Jeg har bare blitt sliten og trøtt. Det var en ekkel følelse å få på denne treninga altså. Kan ikke dette være tegn på at det er noe annet en lavt stoffskifte som er årsaken. At symptomene ikke blir noe bedre, men at man får andre plager fordi man bruker medisin for noe som ikke er årsaken?
Har lest om binyresvakhet, ja. Interessant side.
Lurte nå på å droppe treningen helt. Bare rolige gå/joggeturer annehver dag og ingen hardøkter, samt å kutte ut stoffskiftemedisinene. Blir jeg jo bedre da kan det jo være utmattelsesyndrom? Blir jeg ikke noe bedre kan jeg jo gå over til stoffskiftepillene igjen. Er det da lavt stoffskifte som er årsaken til min eplager skal jo denne medisinen(armour og levaxin) gjøre tilstanden bedre. Synes det er så vanskelig å vite om det er lavt stoffskifte eller utmattelsessyndrom som er årsaken til min eplager når jeg trener så mye. Blir man sliten etter økta vet man jo ikke om det er pga lavt stoffskifte eller utmattelsessyndrom!Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!
-
19-09-05, 21:21 #55
Tror vi reagerer veldig forskjellig på trening, og selv merker jeg at etter trening så oppfører kroppen seg ikke helt likt alltid. Er nettopp kommet hjem etter en ganske hard treningsøkt. Blir ekstra hard fordi jeg har instruert, og skriker høyt i tillegg (har ikke mikrofon dessverre). Det gikk veldig bra under treningen, men nå er jeg helt gira istedet for å være trett. Av og til er trettheten der sånn rett etterpå. Men når jeg tenker etter er jeg som oftest på høyt gir ja i 2-3 timer etter treningen. Kjenner allerede at kroppen begynner å protestere, så det blir smertestillende til kvelden igjen.
Men er ikke kvalm eller svimmel nei. Aldri det. Så dette er vanskelig å forstå. Har tatt min daglige dose med Levaxin og Liothyronin. Ville prøve å slutte, men det ble et dødfødt prosjekt. Så kanskje hjelper denne medisinen meg allikevel - siden jeg har slik energi?? Men vekten stiger da, og det er et under at det gikk så bra som det gikk på treningen i dag, da jeg er helt i bånn når det gjelder hjerneaktivitet. Forstår ikke hvorfor det er slik når jeg tar Liothyronin, men jeg får ta en dag om gangen, slik det er for oss alle.
Har lyst å spørre om dårlige og gode dager veksler kjapt hos dere? Hos meg virker det som om det veksler fort. En dag dårlig og neste dag bra. Eller har dere laaange dårlige og gode perioder??• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
21-09-05, 19:06 #56
Hvor lang tid fra man slutter med stoffskiftemedisin til symptomene kommer tilbake?
Lurte bare på hvor lang tid det tar før man slutter med stoffskiftemedisin(levaxin eller armour) til symptomene på lavt stoffskifte kommer tilbake?
Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!
-
21-09-05, 19:48 #57
Jeg måtte slutte en gang for å få målt TSH uten medisin, og noen symptomer kom tilbake etter en uke, men det gikk sakte. Etter tre månader var det ille synes jeg.
Det var ikke problematisk i begynnelsen.
Å, TSH ble 4,6 hele tiden.
-
21-09-05, 19:50 #58
Har slutta med Levaxin flere ganger (aldri med Armour) og hos meg tok det 8-10 dager. Jeg hadde det helt fenomenalt flott de dagene, helt til jeg måtte begynne igjen og det tok flere mnd før det ble som før igjen.
Vil ikke råde noen til dette !
Kan jeg spørre om hvorfor tenker du i de baner ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-09-05, 20:07 #59
Okey. Nei, grunner er at legen ikke er sikker på om symptomene kun skyldes lavt stoffskifte, eller kronisk utmattelse, eller rett og slett en kombinasjon. Jeg har tenkt å trene lite samt å slutte med medisiner. Blir jeg bedre/like bra er det ikke lavt stoffskifte som er grunnen, blir jeg dårligere er det jo stoffskiftet som er årsaken.
Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!
-
21-09-05, 20:56 #60
Usikkerhet er jo ikke bra, og jeg forstår godt at du vil bli sikker på det ene eller det andre.
Men du må være oppmerksom på at om du slutter med å tilføre thyroxin, så vil jo systemet i den tiden du har tilført thyroxin ha tilpasset seg situasjonen og nedregulert kjertelproduksjonen (eg.kjertelstørrelsen)
Det medfører at denne må bygges opp igjen før alt blir som før, og det betyr høyTSH i flere mnd.
Det sliter utrulig.
Du har vel noen verdier fra før du igangsatte thyroxintilførsel. Gir de grunnlag for å slutte tilførselen ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker