Side 2 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 125
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard For høy senkning

Legen min maser hele tiden på at han vil ha meg inn på sykehus til undersøkelser, for jeg har så høy senkning. Men jeg vil rett og slett ikke!

Jeg har hatt for høy senkning i mange, mange år nå og lever helt greit med det, så jeg ser ikke det som noe problem overhodet. Det er minst 15 år siden jeg første gang fikk høre at jeg hadde så høy senkning, og har ligget mellom 34 og 54 ved hver eneste måling siden den gangen. Vet ikke hva tallet er pr idag, men det kan da umulig spille noen rolle når jeg ikke føler meg syk? Altså bortsett fra de sykdommene jeg alt har, da.

Jeg har lest at mange faktisk har for høy senkning uten at de feiler noe som helst påviselig, og jeg har slått meg til ro med den senkningen jeg har. Når jeg lever helt greit med det og har gjort det i såpass mange år, hvorfor kan jeg ikke få lov til å fortsette slik? Hadde det vært noe alvorlig som f.eks. kreft, så hadde jeg vel vært død for lengst?

Æsj, jeg blir bare frustrert av denne masinga! Jeg vil ikke inn på sykehus igjen! Jeg vil ikke ha noe med sykehus å gjøre! Dessuten passer det meg ikke å bli innlagt, jeg er nå selvstendig næringsdrivende og har ingen vikar å sette inn. Jeg stoler heller ikke på sykehus, især ikke etter den opplevelsen jeg hadde med Bærum som rotet sånn.

Nei, jeg har det bra nå og det vil jeg ikke få ødelagt!
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Jul 2006
    Meldinger
    12

Standard

Hei Sonja
    Jeg har ikke lest gjennom alle dine innlegg, men går ut fra at du har en autoimmun reaksjon i kroppen? Det har jeg også. Har hatt dette siden 1987 med MS, UC og Graves. Legene har for lengst sluttet å ta noe hensyn til senkningen. Den eneste reaksjonen jeg får er dersom den er under 35! Senkningen kan gå opp for det aller minste. Litt forkjølelse, en vond tann, tegn til bakterier i underlivet eller en inngrodd tånegl! Det viktigste er hvordan du selv føler deg, da skal de ta hensyn til senkningen. Dette har blitt meg fortalt av 3 spesialister og en primærlege så her føler jeg meg ganske trygg i det jeg sier.
    Ha en god dag
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Enig!
    Det er faktisk viktig å vite hva ens vanlige senkning er.

En lege som foreleste, fortalte hva man skal passe på hos sine gamle foreldre.
    Det er å vite hva senkningen err, og Hb.
    Hvis Hb går plutlesig ned, så er det grunn til å få gjort en coloskopi eller hemofec-prøve.
    Husker ikke hva man gjør med senkningen, men poenget er å vite hva den normalt er slik at man kan tyde svarene.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard

Joda, jeg har autoimmun thyreoiditt. Eller Hashimotos, som den også kalles. Antistoffene mine har i alle år vært så høye i verdi at de aldri har greid å måle dem. Dessuten er det grunn til å mistenke at B12-mangelen jeg har skyldes for lite intrisic factor, og at det igjen skyldes en autoimmun sykdom/reaksjon. Så den autoimmune delen er tilstede, dessverre.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Tia går - og legene blir litt klokere ?
    Iallfall kan vi håpe det. Personlig syns jeg de skulle få anledning til å undersøke deg på nytt hvis de på forhånd kunne gi deg en vettug grunn for å gjøre det. Feks om det er noen nye undersøkelser du ikke har tatt som kan kaste lys over årsaken.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Sonja, jeg tenkte, har du noengang forsøkt glutenfri diett for å se hva som skjer.
    Noen få pasienter har nytte av helt glutenfri kost for å bli kvitt antistoffene.

Du som antageligvis er på lavkarbo diett allerede, kan jo kutte ut de siste to knekkebrødskiver, det er ikke mye å kutte ut.
    (På Atkins spiser man egg og bacon og grønnsaker og lunch og middag etc med bare ca 2 brødskiver totalt)
    (alternativt fins det glutenfrie kornprodukter med de som er naturlig fri for gluten er best siden de andre er laget av hvetestivelse, noe som vi også vil unngå ang. antistoffene)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Hei Sonja.
    Jeg har også en veldig høy senkning. Ligger hele tiden mellom 33 og 35.
    Ved siden av dette har jeg også tatt C-reaktiv protein i blodet.
    Denne viser også en konstant infeksjon i kroppen min.

Legen min er absolutt ikke happy med dette.
    Jeg har B12 problemer og Hashimoto, men han mener at dette kommer av noe helt annet.

Dermed så blir det enda mer blodtagning... for å sjekke hva annet som er galt.
    Kan ikke legen din ta flere prøver selv, istedenfor å legge deg inn?

Siv Cath

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av sivcath
    C-reaktiv protein i blodet.
    Denne viser også en konstant infeksjon i kroppen min.
    Siv Cath
    Er det ikke den prøven som viser at man har økt fare for blodpropp? Protein C og S? Hva betyr reaktiv - er det kanskje en annen prøve enn den jeg tenker på?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Fant dette når jeg søkte på c-reaktiv protein:

C-reaktiv protein er en markør for inflammation, men er beskrevet mere og mere som en nyttig faktor for at identificere personer som risikerer blodprop. Fibrinogen, ligesom C-reaktiv protein, er også en markør for inflammation. Begge afspejler den voksende erkendelse blandt forskere, at kredsløbslidelser er forårsaget af en inflammationslignende tilstand. De forudsiger risikoen for hjerte-relateret dødsfald. Responsen til stigende C-reaktiv protein kan være bristning af eksisterende plaque, som ender med blodprop.

På siden: http://www.holistic-medicine.dk/artikler/edta_cb.html

Så du har nok rett da ja!

baremei Gjest

Standard

Ja, for svigermor har nettopp vært igjennom en tøff sjau, med blodpropp i benet, en diger en, som gikk til lungene. Og da ble det snakk om testing av protein c og s for å se om hun var disponert, med tanke på fremtidig behandling. Og gjør de utslag hos henne skal hennes barn testes, og utslag der tilsier at deres barn igjen også skal testes.

Side 2 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. Flere kjendiser med hypothyreose
    Av Blondie i forumet Nyttige linker
    Svar: 7
    Siste melding: 09-12-13, 20:22
  2. Jeg har struma,knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
    Av skaye i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 75
    Siste melding: 07-01-10, 17:12
  3. Andre i Bergen med hypothyreose?
    Av maika i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 0
    Siste melding: 15-04-09, 22:06
  4. Stoffskifte og andre sykdommer
    Av Persa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 03-02-09, 21:43

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg