Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 27 av 27
    madonna Gjest

Standard

Ser ut til at jeg kan be om B12 sprøyter kanskje..

Tar det lang tid før sukker avhengigheten er ute av kroppen? Jeg håper formen stiger etterhvert.
    En annen merkelig ting; under de dagene jeg har det verste hormonrushet får jeg en skikkelig ekkel lukt under den ene armen- lukter skikkelig "kattepiss"! Fysj! ikke svette, bare lukt..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Mon tro om jeg får til Quote denne gangen:

Blir man ekstra sulten av sprøytene?[/quote]

Jeg husker at jeg spurte en gang på forumet om man får matlyst av B12. Jeg begynte å spise 500µg B12 daglig etter noen innlegg her, men jeg finner det ikke igjen. Men jeg synes å merke større matlyst. Derfor jeg stilte spørsmål den gangen - ved oppstart.

Hvorfor mangler vi B12 egentlig? Er det hypothyreosen eller generelt? Og har det noe med sukkerhunger og karbobegjær å gjøre? Jeg har virkelig lest om dette et sted, men er ikke i stand til å huske noenting om det.

Nei "Quote" gikk ikke Men det var baremei som stilte spørsmål om man blir ekstra sulten.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei Yvette

Kan ikke huske at jeg ble ekstra sulten av B12 sprøytene nei.

baremei Gjest

Standard

Jeg ble ikke sulten av TrioBe, 1000mg, om dagen. Men sprøytene... Holdt på å ete oss ut av huset, spesielt om kvelden.

Ang. quote: teksten du ønsker å sitere skal stå mellom firkantklammer med quote inni, avslutningsklammen inneholder også en skråstrek.

Trykk på quote-knappen og rediger evt. det som står mellom klammene. Hvis en av klammene blir borte fungerer det ikke - f.eks. som her: [/quote] hvor startklammen er borte, altså denne [quote]

Du kan også markere teksten og klikke på quote-knappen rett over tekstvinduet

Da blir det slik

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Mia, Speltbrød og knekkebrød inneholder gluten.

Hvis du vil seriøst prøve om du er en av de få som ikke tåler gluten og reagerer med antistoffer (anti-TPO) må du holde deg helt vekk fra all gluten ens stund, og ta prøver på anti-TPO, og så begynne med gluten igjen for å se hva som skjer.
    Ikke halvveis altså.

Du kan kjøpe Jyttemel i helsekosten , som er naturlig fri for gluten, og bake av det.
    Det fins glutenfri knekkebrød på ICA etc men jeg ville sjekket om dt inneholder hvetestivelse, kan ikke love at det ikke trigger antistoffene.

Jeg forslår dette fordi du har disse symptomene, og fordi allerede en terapeut har sagt det til deg før. De er ikke helt dumme.

B-12 -mangel er forresten helt typisk ved cøliaki.
    Min datter hadde under referanseområdet ifjor sommer. Nå er hun på glutenfri kost. Har slitt med masse søthunger etc også. Ganske likt deg. Ble mye mye bedre straks hun kuttet ut gluten. Hun har disse antistoffene også, i tillegg til TRAS.

Hvis du spiser mer likt Atkins eller noe sånt, trenger du ikke alt dette brødet.
    Jeg spiser slik til frokost, og da blir jeg ikke sulten eller småsulten utover dagen.

madonna Gjest

Standard

Jeg skal ta tilskudd av jern- Ferritin på 33 er ikke høyt det nei

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Og husk å ta jern minst 4 timer fra levaxin.

Side 3 av 3 Først 123

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn