Hei!
Jeg har også sannsynligvis problemer med binyrene,har mange linker om dette, kan finne dem + skrive mer senere. Jeg var glad for å komme til noen som bekreftet det jeg hadde funnet frem til selv. Jeg har ikke vært hos Schiøth - var hos Roald Strand som litt halvhjertet sa jeg kunne prøve DHEA (evt. Brbasco), og så har jeg vært hos Dr Leif Ims, som hadde et litt annet syn på behandlingen. Han mente ikke at DHEA var tingen. Jeg bruker derimot noe progesteron + kosttilskudd. Jeg hadde faktisk time hos Schiøth fordi jeg gjerne ville ha behandling med noe form for kortison, men jeg avbestilte fordi jeg ble usikker på om det var tingen allikevel, og også fordi en spesialist på Aker mente kortison-behandling var risikabelt. Det er enormt forvirrende med alle som mener forskjellige ting, og samtidig virker usikre. Jeg tror Ims har truffet riktig på diagnosen, men han virker litt usikker på hva som skal til, foreslår ting litt sånn tilfeldig. Sist jeg var der, mente han jeg kanskje burde prøve noe som heter cortitrol.http://www.pharmanex.com/corp/produc...ortitrol.shtml
men jeg vet rett og slett ikke om han vet hva han driver med, så det er jo litt skummelt.
Tidligere har jeg tatt Levaxin i ca ett år, fordi fastlegen mente bestemt at jeg hadde lavt stoffskifte og prøvene tydet på det. Men i august var jeg hos Unni Rishaug på Aker (endokrinolog) som mente at jeg ikke har lavt stoffskifte! Så alt er enormt forvirrende og frustrerende. Jeg føler at jeg får noe hjelp hos f eks Ims, men det er ufullstendig kunnskap.
HAr ikke tid til å skrive mer nå, men jeg vilgjerne snakke mer med deg og utveksle erfaringer!
Hilsen
Stine

Jeg har vært hos Dr. Schøith på Balderklinikken og han fant lavt DHEA (2)
og høyt morgen cortisol som han mente viste binyre insuffiens. I fjor høst fikk jeg Levaxin for lavt stoffskifte hos min privatlege, men sluttet på eget iniativ etter et par mndr. fordi jeg fikk tungpust, galloperende hjerte og bare følte meg helt forferdelig. Jeg skjønte jo selv at binyrene muligens var problemet og fikk det bekreftet på Balderklinkken. (min privatlege sendte meg på en runddans på sykehuset med lunge og hjerte undersøkelser og trodde ikke det hadde noe med Levaxinen å gjøre!) Nå tar jeg DHEA 25 mg per dag (har nettopp begynt og skal øke dosen etter hvert). Mitt spørsmål er: hva skal jeg gjøre med det lave stoffskifte? Jeg har fortsatt symptomer som kom sist gang jeg prøvde levaxin selv om det er et halvt år siden jeg tok det sist og har ikke lyst til å stresse binyrene mere. Men så må jeg vel gjøre noe med stoffskiftet etter hvert også for å føle meg bedre. Er det noen her som har hatt lignende erfaring og fått hjelp for binyrene og stoffskiftet samtidig? Eller må man først behandle binyrene over lengre tid? Hva med Armour? Er det bedre å ta hvis man har problemer med binyrene? Og er DHEA nok? Jeg tar Rosenrot også men har ikke merket noen bedring enda.[/quote]