Viser søkeresultater 1 til 10 av 117
Threaded View
-
13-09-05, 13:50 #11
Det som står i pakningsvedlegget er oversatt omtrent slik :
Dosering.
Dosen må tilpasses individuelt og etter labratorieresultater. Akutte tilstander som ved myxødemisk koma kan thyroxin natrium gis intravenøst. Intramuskulært gir dårlig opptak.
Hypothyreose : Behandling starter vanligvis med lave doser som 30mG, og øker så denne i steg på 15mG hver 2. til 3. uke. Startdose på 15mG bør vurderes ved kardiovaskulære problemer eller ved langvarig ubehandlet hypothyreose.
De fleste pasienter trenger dagsdoser på 60 til 120 mG. Denne dose fører vanligvis til T4 og T3-verdier innenfor normale grenser. Passende dose resulterer i normal TSH og T4 nivå etter 2-3 uker. Finjustering av dosen bør gjøres innen de første 4uker i behandling og grunne seg på målinger av TSH, fritt T4 og bundet T4.
Behov for over 180mG daglig indikerer malabsobsjon.
Så der huska jeg feil da, eller må ha lest et annet sted at stor dose kunne være tegn på thyroxinresistens.
Det betyr vel at man fra produsentens side mener at årsaken til at man må bruke så mye som 3Grain kan være problemer med opptaket ?
Man bør sjekke matvaner før og etter doseinntak, men etter min mening så er det like viktig at matvanene er regelmessige og at doseinntaket kommer på samme tid.
En behøver ikke svelge dem med melk akkurat.
Jeg må også si at jeg ikke er fornøyd med pakningsvedlegget. Det finnes en del unøyaktigheter som feks. at man skal øke med 30mG hver 2-3 uke men samtidig skal man ha satt igang med finjusteringen etter 4uker basert på labwork ?
Ække mulig det da !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker