Fortsetter på denne tråden, siden siste del av sykdomshistorien min ligger her.
Jeg valgte å følge endokrinologens råd om 100 mikrogram Levaxin 6 dager i uken og en dag uten, og tenkte som så at går det skeis er det hennes feil og da må hun ta konsekvensen av det. Nå er det 14 dager siden jeg begynte igjen på medisin, og jeg kan vel ikke forvente all verdens forandringer. Det jeg merker er at jeg har litt vanskeligere for å sovne nå, spesielt hvis jeg våkner på natten. Da kan jeg ligge en stund før jeg får sove igjen.
Forrige helg var veldig sosial, noe som medførte at jeg ikke kom meg i seng til vanlig tid. Da våknet jeg plutselig etter 2 timer og hadde veldig hard puls, ikke særlig raskere, bare kraftigere. Hele helgen gikk jeg som på autopilot, kjente at jeg var veldig trøtt, men kroppen gikk liksom på høygir likevel. Fryktelig ekkelt, og jeg foretrekker nesten å være bare trøtt. Sånn har det vært litt denne uken også. Føler at jeg trigger ett eller annet ved å være i aktivitet og så klarer jeg ikke å slappe av selv om jeg er dødssliten.
Opplevde også at jeg reagerte veldig på cola light. Hadde gått en stund uten å spise og var litt sliten, og da jeg drakk et glass cola light ble jeg helt skjelven. Skalv på leppene og følte meg helt rar! Er vant til å drikke kaffe, så jeg syntes dette var merkelig.

Er dette en overgangsfase eller er det tegn på at binyrene mine sliter?
Jeg har hatt telefonkontakt med reumatologen jeg går til, og han er virkelig OK. Dessverre kan han ikke gjøre så mye før jeg har gått en stund på Levaxin for å se om muskelplagene blir bedre, men han vil følge meg opp og mener at legen min nå må samle alle trådene og gi meg en oversikt over sykdom(ene) min(e). Han tar faktisk både thyreoiditten og det mulige hypofyseadenomet mitt mer på alvor enn det endokrinologen min gjør...
I mellomtiden surrer jeg rundt, er trøtt og til tider fnisete (overtrøtt?) og husker dårlige. Musklene verker og jeg er fullstendig stiv i fra nakken og ned til hoftene. Vel, det er vel bedre å være fnisete enn deprimert - hvis en skal se positivt på situasjonen