Viser søkeresultater 1 til 10 av 117
Threaded View
-
10-09-05, 11:03 #3
Jeg skulle ønske at jeg hadde gjort som deg !
17år på Levaxin ødela sakte men sikkert alt for meg. Hadde jeg fått begynt med Armour tror jeg noe kunne vært reddet. Ikke alt, Armour fikser ikke alt, men virker på mange flere felter enn Levaxinen gjorde.
1. Forbrenningen virket ikke bra nok med Levaxin. Jeg la på meg 1kg. i året jevnt og trutt og kunne ikke stoppe det. Tilslutt var det 17kg og jeg forbannet nok til å kreve Armour. Etter ett år på Armour er alle 17 borte.
2. Den dårlige forbrenningen hadde som effekt at kroppstemperaturen var lav. Denne er nå nesten normal.
Det tok ett år før full effekt med Armour, og det kom ikke før jeg var oppe i en dose på 3Grain/dag. Etter å ha brukt denne dosen i 3uker kom omslaget. Jeg merka det også på løpinga. Kom mye høyere, hadde bedre fraspark tålte å ligge på høy puls lenge og løp self. mye fortere både gjennomsnittlig og toppfart.
Men dette varte bare noen uker så gikk det tilbake. Jeg regulerte dosen litt ned, for hvilepulsen ble høy. Det hjalp ikke, og nå er jeg på 3 i gjen. Hvilepulsen har ikke steget enda, så jeg håper.
Jeg er altså ikke helt i mål enda og kan derfor ikke melde om stabile forhold. Blodprøvene har vært helt elendige - TSH ble null før jeg passerte 2g og fT4lå på 8-9 helt til jeg var på 3g. Da var den 15. Etter 10uker på 20Grain i uka (2,85/dag) var den11.
Jeg skal antagelig ha over 3Grain, men må bare øke svært sakte så jeg tåler det.
Jeg vet jo ikke, men kanskje må du vente lenge før du merker bedring ?
Det som ikke er blitt særlig bedre hos meg, er hue.
Noe annet er hva jeg kan forvente av Armour etter først å ha gått uten diagnose i mange år og så med en dårlig virkende thyroxin i enda flere.
Men jeg håper jo da.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker