Nå fikk jeg et par ting å tenke på.

B12, ja. Jeg har jo ikke verdens høyeste nivåer på det, akkurat - og det til tross for at jeg nå tar over 500 µg daglig... For en del år siden fikk jeg diagnosen "pernisiøs anemi" av fastlegen min - jeg har slett ikke vært sikker på at den diagnosen var riktig, og sluttet å ta sprøyter i 2001. Da hadde jeg et ekstremt høyt nivå på blodprøvene. Det nivået har bare sunket og sunket siden - i 2002 var jeg fremdeles et godt stykke over referanseområdet, men nå ligger jeg altså og vaker ganske langt nede (lå lenge rundt 280, siste måling var på 325).

Her ligger forresten alle anemiprøveresultatene mine:

http://www.stoffskifte.info/anemiresultater170805.html

Har ikke tenkt på den sammenhengen der før nå - jeg skrev at jeg har vært plaget "i flere år", men når jeg tenker nærmere etter nå er det faktisk flere år siden... Altså kan det stemme at jeg ikke har vært plaget i de årene jeg fikk opp nivået med B12-sprøyter! Må huske å ta opp dette med legen min igjen - det hadde jo vært både enklere og billigere å få en sprøyte i ny og ne enn å ta disse tablettene...

Dessuten er det vel feil å si at stoffskiftet mitt har normalisert seg - det er vel egentlig blodprøvene som begynner å normalisere seg...