Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Hvilke prøver bør taes ?
Threaded View
-
07-09-05, 14:03 #16Kirsten Gjest
Det er godt å lese om at det med konsentrasjonen/stress og at det å formulere ordene er noe som tydeligvis ligger til sykdommen.
Venner er ofte litt oppgitt over at jeg så skjelden tar kontakt, men når alt bare stokker seg i munnen på en så blir det dessverre lett slik. Og det å skulle forklare akkurat dette for de har jeg prøvd flere ganger, og da stokker det seg såpass at de tror jeg prøver meg med lite troverdige bortforklaringer. Og på en måte forstår jeg dem godt, de kan jo ikke vite hvordan dette fungerer
. Ofte ender slike samtaler med at jeg blir deppa og griner,- men det går da heldigvis fort over!!
Som n`finn skriver så er det ofte lettere å skrive på data da en kan rette underveis - og som jeg så ofte tyr til, sms. Har fått den avtalen med arbeidsplassen jeg er utplassert i (er på attføring) at jeg skal slippe å ringe de dagene jeg er for dårlig til å komme, det holder med en sms, og det er en utrolig stor lettelse
For på de dårligste dagene er det jo også da det er vanskeligst å formulere seg muntlig, og jeg er redd for at de skal misforstå meg.
Og som noen skrev her så kan hodekapasiteten variere fra dag til dag og da er det forvirrende både for en selv og for omgivelsene. Har tenkt på å lage et "forklarende" ark til venner og familie, men i neste sekund så tenker jeg at nei,- det blir jo litt for dramatisk..
Hvordan forklarer dere dette til omgivelsene deres?? Noen gode tips

Svar med sitat
Bokmerker