Jeg kan ikke se at du har målt fritt T3. Du har målt total T3 (TT3) og denne ligger "under mitten" i området. Det er likevel den frie delen av T3 som best gjenspeiler situasjonen. Man kan ikke vite, men basert på TT målingen er nok denne også for lav.
Det er av betydning for det å måle både denne og fT4 en tid for å se hvordan de utvikler seg.

Vi som spiser fremmedthyroxiner kan ikke forvente at kroppen skal behandle disse akkurat likt som de vi engang hadde. Om dem gjorde det, så hadde vi jo ikke skrevet her ?
Altså virker de ikke like godt og da må vi ha noen fler av dem ?
Da må også fT4 og fT3-verdiene ligge litt høyere enn for "normalbefolkningen".
Kjertelen produserer ikke mer og Levaxinspisere erstatter bare T4 - ikke det kjertelen produserte av T3. Dermed må de spise litt mer T4 for å lage samme mengde T3 som før. Begge disse forhold fører til at det blir flere thyroxiner i blodet, og TSH må nødvendigvis da bli lavere, og fT3 og 4 høyere. Gjerne opp mot max.

Men mange forhold i kroppen kan gjøre det vanskelig for noen å ha en så høy dose. Thyroxiner driver ikke bare med forbrenningen, mange andre forhold i kroppen regulerer seg etter thyroxin-nivået.
Antagelig var det dette ikke jeg klarte når jeg gikk på Levaxin.