Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Lymfedrenasje
-
04-09-05, 22:44 #1Kirsten Gjest
Lymfedrenasje
Er det noen som har prøvd lymfedrenasje og har positive/event. negative erfaringer med det?
Har prøvd det èn gang, forrige uke, og det gjorde så vondt etterpå at jeg er i tvil om det er bra for meg. Men det er jo noe med "vondt skal vondt fordrive" da, så jeg teller nå på knappene om jeg skal gå videre i behandlingen.
-
05-09-05, 12:07 #2baremei Gjest
Hvis du går til neste behandling må du huske å puste, ikke bite kjevene sammen, og fortelle oss om du tisser grønt etterpå.
*fnis*
-
05-09-05, 19:37 #3Kirsten Gjest
Jeg har faktisk tisset grønt om morningene etter den første behandlingen
Betyr det at det virker som det skal da?? I så fall må jeg ta noen flere - og prøve å ikke bite tenna sammen når hun går igang med rompe og lår! For det var fryktelig vondt, selv om hun var forsiktig.
-
05-09-05, 19:58 #4baremei Gjest
Hvis det virker som de sier det skal gjøre (men jeg vet ikkeno' om det) er det jo meningen at kroppen setter igang en skikkelig utrenskning. Og da er det jo logisk at man både tisser og lukter litt verre enn ellers...
Jeg fikk homeopatisk behandling en gang for mange år siden, etter opp til 14 blærekatarrer på ett år som legene ikke kunne gjøre noe med (jeg prøvde ALT!).
Og når heksedama til slutt og etter gjentatte mislykkede sukkerpillekurer sa at "NÅ vet jeg hva du skal ha!", ja da tisset jeg også grønt og illeluktende i noen dager. Og ble bra...
-
05-09-05, 20:28 #5
Jøsses, det der har jeg da aldri opplevd?
Opprinnelig skrevet av baremei
Har aldri vært verken ubehagelig vondt, eller noe merkelig farge på urinen etterpå de gangene jeg har vært til behandling.
Behandlingen jeg fikk var en pressluftmaskin som ble koblet på og blåste luft inn i kamrene i en slags "gummipølse" som jeg hadde tredd rundt benet. Kamrene ble fylt ett etter ett oppover fra tærne, og holdt presset en stund da alle kamrene var fulle, før det sa "pussssjjjj" og alle kamrene ble tømt. Prossessen ble gjentatt utallige ganger i en halvtimes tid, mens jeg bare hvilte meg.
Til dere som trenger lymfedrenasje vil jeg anbefale en ting: begynn med svømming eller annen vanntrim! All bevegelse i vann er bra, for vannet har en masserende effekt. Å trimme i vann setter ikke bare fart på vannet utenfor kroppen, det får opp farten på vannet inni også og får det ut! Det er derfor mange opplever at de må tisse etter at de har vært i bassenget.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
06-09-05, 18:04 #6Kirsten Gjest
Takk for svar!
Til baremei - når du da endelig tisset grønt
, var det etter nye piller eller etter lymfedrenasje?
Til Sonja - Det var for det meste behagelig å ta den drenasjen, men på legger, lår og rundt hofter gjorde det veldig vondt. Hun sa at behandlingen gjorde vondt der man hadde cellulitter, og det stemmer nok på meg i alle fall
Hun brukte en slags sugekopp som hun drog i spesielle "baner" (trinnvis) - startet på beina og fortsatte helt til hårfestet i panna og til slutt en hodebunnsmassasje. Det var jo rene luksusen egentlig.....
Og det var helt nytt med det du skriver om bassengtrening Sonja. :idea: Skal prøve meg i varmtbadet på svømmehallen igjen! Takk for godt tips!
Svar med sitat
Bokmerker