Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Tråd: Trim
-
03-09-05, 21:07 #1
Trim
Starter tema trim igjen jeg og håper å få dere med
Jeg har skrevet i det siste at jeg har hatt så utrolig lite energi. Dette sett i forhold til tiden før Levaxin (for ett år siden), men også i løpet av dette året. Jeg har som alle dere andre doseendret underveis, og som jeg skrev så mistenkte jeg at nedgang med 5 µg Liothyronin førte til at jeg ble helt elendig. Orket ikke gni vann i øynene om morgenen en gang. Alt var et utrolig ork. Dette kjenner jo alle dere til. Vel-jeg spekulerte litt på årsaken og øket opp igjen dosen med Liothyronin til 10µg pr dag. Og det var som å skru på en bryter.
I dag har jeg vandret i Sunnmørsalpene i 4 timer, vært opp på 1200 m, og hatt en super dag!! Var ikke trett i det hele tatt. Men jeg kjente i kroppen på vei ned fra fjellet at jeg nok får svi litt i morgen. Jeg spiste en brødskive til frokost, tok ikke med mat, drakk litt vann underveis. Og jeg har ikke gått ned ett eneste gram!! Håper gevinsten kommer i morgen!
Men poenget er at det var så utrolig deilig å gå slik uten å slite seg ut. Var bare full av energi. Noen som kjenner seg igjen, og som kan fortelle meg om jeg får en nedtur igjen??
For de som er interessert i tall: Ca 4 timer, gjennomsnittspuls 148, maxpuls 173 (var i de bratte stigningene det da) og svidd 2130 kcal. Men hvor er de brent da når jeg veier det samme??
Ville bare dele med dere en av mine GODE dager!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
03-09-05, 21:25 #2Kirsten Gjest
Fole kjekt å lese om din stigende form og den fine turen!! Det gir meg også håp!
Hvilken topp var du på da? Sikkert utrolig vakkert uansett, og så på en så fin dag som i dag da!
-
03-09-05, 21:31 #3
Hei Kirsten
ja det er håp!! Det spennende er om den gode formen varer. Jeg er jo realist så jeg skjønner at det går opp og ned her i livet. Spesielt med denne sykdommen. Derfor så viktig å samle på de gode dagene.
Fjellet: Roaldshorn. Har du vært der kankje? Vi kjørte mot Stranda og startet derfra. Var heldig med været også og nyyydelig utsikt langt utover i mange retninger. Var litt kald vind på toppen så vi var kjappe med returen.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
04-09-05, 13:03 #4Gjest
hmhm
Spiset en brødskive til frokost og gikk med en snittpuls i 148 i 4 timer på bare vann? Det der kan da ikke være sundt for kroppen i det hele tatt. Med tanke på at du har lavt stoffskifte er ikke dette det gunstigste du kan gjøre for kroppen fikk jeg intrykk av. Husk, man bør spise litt hver 3 time for å holde forbrenningen oppe! Går det lengre tid så stopper forbrenningen opp. Ikke bare det med å ha en så høy aktivitet i så lang tid uten næring tror jeg ikke er bra for en person som ikke er helt "på nett" fra før av.
-
04-09-05, 13:42 #5
Hei gjest.
Det er nok veldig sundt for kroppen å bli utfordret til å bruke resurser som er bundet i fett. Dette kommer ikke igang før karbohydratlagerene blir lave, og det tar over en time i anstrengende gang.
Da trener en kroppen til å omdanne fett til glykose. Alle funksjoner som ikke blir brukt, nedprioriteres av kroppen, derfor er det bra å trene, derfor må vi trene på alle nivåer.
Hvis man ikke utfordrer kroppen på dette punkt går det som du er redd for, forbrenningen stopper opp - og fettlagerene øker.
For oss er dette spesielt viktig for stoffskiftet har jo hos mange av oss ligget helt nede og vært vant til å gå på sparebluss.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-05, 15:01 #6
Det var fettforbrenningen jeg ville ha tak i her ja! Frokost og frokost? Den ble inntatt kl 14.30. Jeg sover så utrolig feil, men etter å ha ventet 1 time etter Levaxin/Liothyronin, og så denne brødskiva, stakk jeg til fjells umiddelbart. Så det er ikke så ille
Vil føye til at jeg har våknet x antall ganger i natt med smerter så det var nok for tøft ja. Så fristende når man føler at alt funker, men denne natten har vært slem, og jeg kom meg ikke opp før kl 15.00. Blir nok en stund til neste gang :(
Men jeg har altså ork, men kroppen protesterer. Og det tror jeg helt sikkert er medisinen. Jeg har hatt mange slike fjellturer de siste årene - med hypotyhyreose og uten medisin - og aldri fått slike ettervirkninger. Kjedelig dette opp i alt det gledelige. I dag tar jeg det easy.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
04-09-05, 15:55 #7
Hei n`Finn. Tygger litt på det du skriver om å trene på alle nivåer? Har ikke tenkt så mye over det før, men i den forbindelse så lurer jeg på om men kan mixe alle sorter trening innenfor samme tidsepoke eller om man bør ta en sesong (2-3 mndr?) med en sort trening?? Hva gjør du?
Og - blir du like smadret som meg etter en hardøkt? Armour/Levaxin? Etter at jeg fikk tigget meg til Liothyronin så tror jeg at jeg kan leve med disse medisinene. Er ikke fornøyd med vekta ennå. Derfor jeg vil ha fettforbrenningstrening, og ikke noe særlig glad for slike "etterdønninger", men det kan vel kanskje være hypothyreosen og ikke medisinen?? Derfor jeg lurer på om du også får svi slik i etterkant. Du som tar Armour altså.
Jeg får heller ikke denne påståtte hjertebanken etter hard trening. Har opplevd det en gang, men var det tilfeldig?? Det er så utrolig godt å ha ork til trening. Betyr så mye for psyken, og jeg sverger til utetrim så langt de er mulig.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
04-09-05, 16:32 #8
Vel, systematikkeren sier vel : først grunnlag - så, nærmest hva som helst. Kommer an på hva du vil med treninga. Grunnlaget må du lage en gang i året - så en intensiv periode - så eventuelt en friperiode. Og så påhanigjen.
De fleste av oss vil muligens ned i vekt ? Isåfall betyr det fokus på økt muskelmasse og laange turer på lavt pulsnivå. Musklene er viktige, dette er kroppens energisluk. Der forsvinner energien når de brukes og jo større de er - jo større blir energiforbruket.
Det er likevel bare en liten stund i døgnet at disse brukes. Det allermeste av døgnet er det basalstoffskiftet som bruker energi - og til det trenger vi virksiomme T3 hormoner.
Hos meg var det slik at disse ikke var virksomme nok før jeg gikk over til Armour. Virkningen var brå og påtagelig - jeg begynte å eta som en hest (igjenn) samtidig som kiloene raste av på kort tid.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-05, 17:02 #9
Takk for svar! Bare en kommentar. Vi trenger virksomme T3. Kan det være at Liothyroninen virker på meg siden jeg får enegi nok når jeg kommer opp i riktig dose, som er 10µg nå? Men hvorfor synker ikke vekta da??
Ser av svaret ditt at jeg bør prøve å få til mer vekttrening. Går litt i perioder med meg det, men kanskje ikke så gærnt likevel?• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
04-09-05, 20:35 #10baremei Gjest
Re: Trim
Du mener ikke på ramme alvor at du forventer å se en vektnedgang etter EN tur?!?
Opprinnelig skrevet av Yvette
Og du må spise, jente! Og masse vann - ikke litt.
Svar med sitat
Bokmerker