Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
Innlegget mitt ble utrolig klønete. Prøv å forstå :idea: Jeg har en super lege som har hjulpet meg i mange år og vi har en god dialog. Så får jeg en ny sykdom (hypothyreose), og jeg trenger medisin. Jeg får denne og blir bare verre og verre. Jeg spør selvfølgelig legen om hvorfor jeg blir verre og ikke bedre av medisinen. Og fordi jeg er rimelig oppegående, eller kall det intuisjon, så aner jeg en usikkerhet hos legen her. Da blir jeg usikker selv også, og prøver å finne ut av hva i alle dager dette er. Forstår etter hvert at legen ikke kan være ekspert på alle sykdommer ned til minste detalj, og skjønner også at jeg kanskje er pasient nr 1000. Og når legen da nølende foreslår en doseendring og jeg er like elendig, så tenker jeg at jeg kan jo prøve meg litt frem selv.

Javel - det er ikke bra, MEN hva skal jeg/vi gjøre da?? Og ennå en gang: JEG HAR HOLDT LEGEN MIN OPPDATERT PÅ DOSER HELE TIDEN!

Jeg ønsker ikke å motarbeide en strålende lege, og jeg føler heller ikke at jeg har gjort det, men etterlyser en mer aktiv behandling. Når det gjelder hypothyreosen har den vært utrolig passiv. Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Derfor dette stuntet med Balderklinikken som jeg altså da angrer bittert. Og hvor går veien videre herfra...
Jeg tror du har lagt et godt samarbeidsgrunnlag med din lege. Du har informert denne om dine valg og vurderinger.

Du har nok rett i at legen er usikker. De har trolig maks 40 pasienter om dagen. Med sykdommer i alle retninger. De færreste har hypothyreose. Kun halvparten av befolkningen er syk, og de færreste av oss har samme sykdom.

Som sagt var ikke mitt forrige innlegg noe personangrep. Det var ikke engang veldig mye til hjelp for noen. Jeg bare prøvde å trekke opp andres perspektiv - i dette tilfellet det som for meg ser ut som det perspektiv legen står overfor.

---

Yvette, hvis du på noe vis føler deg angrepet eller krenket av mitt/mine innlegg, beklager jeg det veldig. Det har i så fall ikke vært min hensikt. Men tåkehjerner som oss/meg klarer ikke alltid å formulere oss presist nok.