Sitat Opprinnelig skrevet av lilly71
Oppdaget denne siden nylig da jeg letet etter informasjon om stoffskifte.
Jeg har fått noen prøvesvar fra legen som jeg tror betyr at jeg har lavt stoffskifte.
ft4=7
ft3 =2,8
tsh =20,70
Er vel liten tvil om dette betyr lavt stoffskifte, ja.

Legen min ringte meg og ville ha meg inn til undersøkelse og samtale. Skal dit neste uke. Kan lite om stoffskifte fra før. Lurer på om dette er noe som akkurat har blitt slik, eller om det er noe jeg har hatt en stund. Jeh fikk et barn for ca 6 mnd siden- kan det ha sammenheng med det?
Har også en søster som har lavt stoffskifte.
Det _kan_ ha betydning av du nylig har født, såkalt postpartum tyreoiditt (betennelse i skjoldbruskkjertelen som ofte men ikke alltid brenner ut av seg selv). Men har du vært i dårlig form lenge er det heller det. Hvis du hadde slike prøver før du ble gravid har du hatt litt flaks som i det hele tatt klarte å bli gravid, tror jeg.
Det er også en viss arvelighet i dette, og siden din søster har det øker dine sjanser for å få det.

Er det mulig at det er lavt stoffskifte som gjør at jeg har hatt problemer tidligere også, selv om det ikke har vistes på prøver tidliger?
Ja. Åh ja.

Men at du får en diagnose (og den bør være krystallklar i mine øyne, med de resultatene dine) betyr at du får behandling, og det er bare bra. Men følg med selv, sett deg inn i dette og få alltid kopi av prøveresultatene dine.

Men vær obs på at ting tar tid. Har du flaks og ikke har hatt lavt stoffskifte lenge får du din dose Levaxin, blir bedre i løpet av noen uker og dett var dett.
Skulle du ikke bli bra med behandlingen du får eller du synes det tar altfor lang tid vet du hvor du finner oss - mange har noen tips på lur.

Les her:
http://www.nycomed.no/forbruker1/Ter...eose/index.htm