Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
Baremei - har du det ikke bra med Armour??
Brukte Levaxin i 3 år, etter 10 års tid uten diagnose (=toksisk knutestruma med høyst varierende form, fra hypo til hyper uten forvarsel). Ble bedre men aldri bra.

Fikk så prøve Armour, og derfra gikk det bare en vei - rett til værs! Knallform, begynte å jobbe igjen etter svangerskapspermisjon, to unger, svært hus, mann, hage og ikkeno' problem. Økte dosen sakte men regelmessig, merket at jeg trenge mer, men var forsiktig. Trodde jeg. Og legen.

Så dundret jeg i kjelleren igjen, jeg burde sett det komme. I etterpåklokskapens lys økte jeg nok for fort, selv en måned var ikke nok før jeg økte med 1/4 grain. Og jeg hadde jernmangel og b12-mangel og hele suppedassen, diare opptil flere ganger daglig. Rekorden i doflying satte jeg den dagen jeg rakk å løpe på do (og knapt rakk fram i tide) hele 6 ganger før klokken 11 en formiddag. Utredet for cøliaki og slikt, men det er negativt.

Fikk TrioBe som ikke hjalp, så sprøyter, og har nå en B12 på over 900. Ingen flere sprøyter på meg på en stund, nei.

Så ble jeg sykemeldt, og vi begynte egentlig på nytt med doseringer og slikt. Etterhvert ble litt Levaxin lagt til, og så har ting bare måttet ta tid.

Lang tid. Nå er jeg over på medisinsk rehabilitering, og ting går bedre hele tiden, men det tar tid. Laaang tid.

Så langt er det beste at jeg for første gang på flere år har vært stabil over tid, og hjernen fungerer igjen.

Glemskheten er nærmest borte, nå er jeg bare det som kalles normalt distré, men det også blir bedre. Trøttheten er ikke like ille, og jeg har bortimot sluttet å sovne på sofaen om ettermiddagen (men har noen dager innimellom hvor jeg bare sover og sover og sover og ikke er til å vekke - Bechterews er også en faktor for trettheten).

Jeg har en del symtpomer igjen, og tåler foreløpig ikke å jobbe mer enn 60%, men lysten til mer har kommet, så jeg nærmer meg et liv igjen.

Legen og jeg er enige om at årsaken til at det tar sånn tid nok skyldes at jeg gikk ubehandlet i så mange år at det også må få lov til å ta tid for å bli bedre.

Så det så. Og Armour er nok svaret, selv om jeg kanskje kunne forsøkt å øke til stor dose Levaxin. Men det gjør jeg ikke, forskjellen spesielt på hukommelse/konsentrasjon er enorm og jeg er ikke villig til å gamble mer.