Viser søkeresultater 11 til 20 av 28
-
27-08-05, 21:46 #11
tusen takk
Heisann Nora!
Takk for det du skriver!
Føler at du gir meg et håp selv om det kanskje ikke skulle slå ut noe på den siste prøven. Skal ta prøvene på nytt etter jul da og sammenligne resultatene.
Jeg besvimte for 1 og 1/2 år siden, midt på natta da jeg følgte min eldste datter på do.
Da tok jeg kontakt med min lege og tok noen prøver. Jeg ble litt skremt da, tilfelle dette skulle skje flere ganger da jeg er hjemme mye alene med ungene.
Da sa legen alle prøvene var normal og fikk ikke høre mer. No trur jeg at jeg skal sjekke de resultatene og se om han kanskje tok stoffskifte den gangen også. Når jeg tenker meg om har det forverret seg mye etter den gangen.
Tusen takk for all støtte dere gir her!
Jeg vet jo hvordan jeg har det og det føles helt grusomt da legen ikke skjønner deg, følte meg som han stemplet meg som en hypokonder. Og da har min mann masa lenge om at jeg burde ha meg til legen... Sukk :(
Igjen takk skal dere ha!
klem
hilsen meg.
nala 30
-
31-08-05, 14:58 #12
Ved siden av det Nora sier, så kan det også være forskjell fra lab til lab.
Opprinnelig skrevet av nora
Jeg hadde gjentatte ganger TSH på 2.6, 2.4, 1.7 etc hos den labben jeg gikk til først.
Så skiftet jeg lege, og også lab, og fikk da TSH på 6.5 (dette er bare 2 måneder etter prøvene i den andre labben).
Jeg tok 25 microgram med Thyrax (samme som levaxin) og hadde da en TSH på 3 (kan ha gått noe ned i det siste, siden jeg nå er oppe i 50 microgram).
Hvorfor labresultatene er så forskjellige fra hverandre kan jeg kun spekulere i:
- Kanskje jeg virkelig ble så fort værre.
- labb prøvene behandles forskjellig fra lab til lab.
Uansett, det bør være symptomene dine some bestemmer behandling, ikke bare blodprøver. Fakta stemmer ikke for alle! Vi har alle en forskjellig kropp, som reagerer forskjellig på kjemikalier i kroppen, etc.
Stå på videre!
Og vil du lese mer om mine prøveresultater og forsøk på å få hjelp, da kan du lese her:
http://www.brauter.no/girl-interrupt...ax-nation.html
-
31-08-05, 22:00 #13
Heisann
Heisann
Takk for svar og råd.
Kan noen komme med meninger om dette???
Skal jeg bare godta det?
Nå fått svar på min Anti-TPO prøve, den var på 10 ref. verdi 0-35. Så den var jo normal.
Da jeg henta ut prøven på den, spurte jeg om jeg kunne få kopi av prøver som ble tatt for litt over 1 år siden. Det fikk jeg.
Slik var de:
TSH 2,1 ref. verdi 0,3 - 5,0
Fritt T4 13,4 ref. verdi 12,0 - 24,0
og prøvene no var sånn:
TSH 2,9 ref. verdi 0,3 - 5,0
Fritt T4 15,6 ref. verdi 12,0 - 24,0
Så jeg var frisk mener legen, men det hjelper jo ikke hva resultatene der sier.... Jeg fryser like mye, glemsk, treg tankegang, lite energi og utroli lite tålmodighet, tørr hud, håravfall, like lite lyst til å treffe folk de fleste dager...osv...
Så legen min sender meg til hudspesialist no pga, håravfall....
Grunnen til at de første prøvene ble tatt var pga at jeg besvimte engang.
Etter det har ting blitt værre og værre, men er sikkelig frustrert for tia, føler jeg ikke får noen hjelp og legen var liksom ikke helt intr. følte meg omtrent som en hypokonder...
Men føler meg fortsatt som en 80 åring og det kan jeg ikke godta jeg har jo akkurat blitt 30 år, og synes livet er tungt. og det er så dumt no når jeg egentlig skulle gledet meg over å se ungene vokse opp. Så blir ting tyngre etter vært som de vokser når det egentlig skal bli lettere når de er blitt mer selvstendig...
Har egentlig gitt opp å få hjelp no, får bare å prøve å leve med symptomene og ta prøvene på nytt etter 1 år eller så og se....
noen gode råd?
Hilsen fortvilet....
nala 30
-
31-08-05, 22:32 #14
Re: Heisann
Jeg hadde gått og fått meg en "second opinion". Greit nok ser prøvene dine fine ut, men det kan fremdeles være noe som kan være galt.
Opprinnelig skrevet av nala 30
Sjekket de også Vitamin B12? Det kan også føre til de fleste symptomer som man får når man har lavt stoffskifte!
Jeg fikk ikke hjelp før jeg gikk til spesialist for egen regning. Men så fikk jeg HJELP også
Stå på!
-
31-08-05, 23:05 #15
På et tysk forum snakket de om at på et endokrinologimøte i Istanbul sa at i fremtiden vil na en øvre grense på TSH på 2,5.
Du er klart over det.Jeg fikk kalre symptmer når TSH gikk over 2.
nora
-
31-08-05, 23:20 #16
Men hva med en TSH >0,01???
Synes så synd på dere som må slite slik i så ung alder. Jeg er tross alt snart 50. Ikke gi deg nala 30!! Jeg har ikke gitt opp selv enda - tror jeg. Hvem vet hvordan denne sykdommen utvikler seg?? Kan det være lurt å få time hos Oftebro? Noen synspunkter? Vet at enkelte synes han er rådyr, og skor seg på pasientenes lidelser, men er det så nøye om man får hjelp?
Jeg går så langt som til å ta opp lån for å få hjelp om nødvendig.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
01-09-05, 09:31 #17
Leste idag på about forumet at noen fikk endelig hjelp hos legen når de tok med et foto av seg selv med hvordan se pleide å se ut før....Da ble de tatt på alvor.
nora
-
01-09-05, 10:44 #18
Unnskyld Nora, men hvordan ser man ut før og etter??? Jeg ser ingen forskjell.
Begynner å lure på om jeg har/har hatt hypothyreose hvis man kan se forskjell. Jeg hadde TSH 4,82 og fT4 12, men kanskje det er normalt allikevel? Ikke det inntrykket jeg har fått etter å ha lest på forumet, og legen satte i gang medisiniering. Men hvordan er det dere ser ut da?? Jeg har lagt på meg mange kilo da. Er det det du mener? Selv om jeg pr definnsjon ikke er overvektig.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
01-09-05, 12:20 #19baremei Gjest
Se nøye på ansiktet ditt. Er smilet hjertelig? Når det øynene? Er huden som før, eller er den grå og kanskje dratt? Litt oppblåst, kanskje? Og mimikken? Følger ansiktet med om du blir ivrig og engasjert? Eller du blir kanskje ikke det lenger?
Ansiktet mitt ble som en maske - tømt for liv og gnist selv om stemmen og faktene ellers kunne være som før. Jeg skremte vannet av moren min, vi sees bare en gang i året.
Jeg synes bare jeg så eldre ut, men i ettertid (=etter Armour) ser jeg et merkelig fjes - det _kjentes_ rart ut. Dødt.
Og sjarmen jeg til en viss grad har benyttet meg litt av bestandig ble borte - helt borte. Dønn borte. Jeg ble bare kjedelig, rett og slett. Æsj!
-
01-09-05, 15:07 #20Kirsten Gjest
Hei!
Ja det med utseende føler jeg varierer litt. På de verste dagene henger øyelokkene tungt og mimikken og hele kroppsspråket er stivt. :(
Har forresten fått det rådet at når jeg går til lege etc. skal jeg IKKE sminke meg, for da ser en mye friskere ut enn det en egentlig er og kanskje føler seg.
Noe som jeg synes er litt vanskelig det er at jeg på en måte har forandret meg som menneske når jeg har mistet deler av kroppsspråket. Klarer ikke å tulle, le og smile som tidligere og jeg unngår ofte folk på dårlige dager - er redd de skal tro at jeg er sur på de. Har vært av det positive slaget og klart å engasjere folk rundt meg. Var i mange år hyper, svært aktiv og mange kilo lettere. Nå møter jeg så ofte alvorlige ansikt som "gransker" meg. En venninne mener at det er pga mitt forbruk av smertelindrende tabl. jeg ser så elendig ut når hun stikker innom på dårlige dager, men jeg tror slett ikke det er det. Men hva som er hypo og hva som er fibromyalgi og hva som er slitasjegikt - det er jeg svært usikker på
Ha en best mulig dag uansett
Kirsten (som fremdeles ikke klarer å logge meg på
- har fulgt linken på e-posten, men får det ikke til likevel...)
Svar med sitat
Bokmerker