Viser søkeresultater 1 til 10 av 52
Threaded View
-
26-08-05, 21:45 #11Kirsten Gjest
Hei og tusen takk for medfølelse Yvette!
Den gjorde godt!!
Tror vi to sliter med de samme problemene og bruker ganske lik medisinering for smertelindring.
Jeg har i løpet av de 2 siste årene søkt 2 ganger om uføre, og begge gangene har jeg fått avslag, for så å måtte kontakte aetat igjen. (Og i mellomtiden tvunget til å leve på sosial stønad fra sosialkontoret)
Der jeg var på yrkesavklaringskurs mente de som foreleste at absolutt alle muligheter skal være utprøvd før en søker om uføre. Og at ingen lenger får uføre uten å ha vært gjennom attføring, restarbeidsevne skal kartlegges og event. utprøves.
I forkant av desse søknadene fikk jeg erklæring fra nevrolog og fysikalsk medisin. Begge konkluderte med at jeg måtte bare lære meg å leve med plagene og at det ikke var noen helsemessig gevinst å hente med medisiner. Det viktigste jeg kunne gjøre var å være snill mot meg selv.
Nå venter jeg på ny time hos fysikalsk medisin og hos indremedisiner.
Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg gått på det basismøtet. Når de sitter og "diskuterer" oss kan vi i alle fall korrigere de underveis, før vedtak blir fattet.
Det er som du sier en stor del av tiden som går med til å forholde seg til det offentlige. Blir helt utmattet og akkurat nå kjenner jeg bare avmakt og har lyst til å få meg en advokat som kan hjelpe meg.
Har fått så dårlig råd i de siste 2 årene at jeg må sannsynligvis selge huset, og jeg har ikke krefter til å sette igang med å selge, kjøpe ny leilighet og flytte til noe mindre og billigere. :( Det har vært så mange tap underveis både helsemessig, sosialt og økonomisk at jeg er redd å gå inn i en ny depresjon hvis/når jeg flytter ut herfra.
Men uansett, det er en utrolig god støtte å kunne være her på forumet
Klem fra Kirsten

Svar med sitat
Bokmerker