Viser søkeresultater 1 til 10 av 52
Threaded View
-
26-08-05, 18:38 #11
Gjett om jeg føler med deg her Kirsten - i forhold til trygdekontor og Aetat. Hittil har jeg fått utvidet rehabilitering utover det ene året, men nå skal jeg ha "basismøte" den 31.08. med saksbehandler på trygdekontor, legen min, representant fra Aetat og meg selv da, om jeg møter. Har ikke bestemt meg ennå.
Det som jeg har gjort i forkant av dette er at jeg har skrevet en inngående redegjørelse av sykdommen/sykdommene mine, og forsøkt å forklare hvorfor jeg IKKE orker å være i arbeid. Jeg har en lege som forstår meg så han vil nok bistå, trygdekontoret har fått nye "kjøreregler" som de må forholde seg til i forhold til sine overordnede. Jeg kan faktisk forstå at de må "være vanskelige" på den måten at de må forsvare at de har gjort det de skal gjøre. Jeg har en venninne som er utdannet jurist og sitter på et stort trygdekontor her i landet og avgjør uføresaker. Hun kunne fortelle meg at de (saksbehandlerne) i mange tilfeller synes synd på oss stakkers syke, som i tillegg til å slite med sykdom, også må skaffe til veie all dokumentasjon etc når det gjelder søknad om ytelser. For dem(saksbehandlerne) er det revnende likgyldig hva resultatet blir, bare de har gjort jobben sin. Og det er sikker sant.
Når det gjelder dette med å bli overørt til Aetat, og at de skal finne denne restarbeidsevnen, så tror jeg i mange tilfeller de vil slite med å finne passende arbeid til oss. For min del vet jeg at det er helt umulig så jeg tar det med knusende ro, men det har vært litt av en jobb så langt å administrere seg selv i forhold til ovennnvnte. Det er en fulltidsjobb, men ikke gi deg!! Det er lov å være syk og motta stønader selv etter denne forbaskede nye sykelønnsordningen. Det tar bare litt mer tid og mer krefter, og jeg har sågar hevdet at man blir bare sykere - og ikke frisk av å kjempe slik.
Jeg er spent på utfallet for egen del, har en har spesialisterklæring som konkluderer med at ytterligere attføringstiltak ikke er hensiktsmessig, og det skal mye til for at en saksbehandler på et lokalt trygdekontor kan gå imot dette. Han må i tilfelle rådføre seg med trygdekontorets rådgivende lege. Har du mulighet for å innhente spesialisterkæring?
Hvis du er her Jon så kan du kanskje hjelpe oss litt med dette??• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Svar med sitat
Bokmerker