Jeg vet ikke om du leser engelsk, Kirsten? Her er noe fra Dr. Lowe:
http://www.drlowe.com/frf/guttler/critique1.htm
Det er langt, og noe tungt å lese, men hovedinnholdet går på akkurat dine problemer: Du får nok Levaxin til å holde prøvesvarene dine innen referanseområdet. Men du har fremdeles sterke synptomer på lavt stoffskifte. Her er en liten bit fra den lange artikkelen:

In the first two sections below, I critique an extension of Dr. Guttler?s belief that thyroid function tests are infallible: that is, that hypothyroid patients can?t possibly suffer from hypothyroid symptoms if they have "normal" thyroid function test results. I could have used many hypothyroid signs and symptoms to show that this belief is false. For example, he asserts that if a hypothyroid patient who is on "adequate" T4-replacement has chronic fatigue, hypothyroidism cannot possibly be the cause of the fatigue. Specifically, he wrote, ". . . symptoms, such as fatigue, and weight gain are not thyroid related if the testing is stable and normal."[5] (Italics mine.) But in a recent study by endocrinologists, patients could take part only if they had persistent hypothyroid symptoms despite using "adequate" T4-replacement. Among the persisting symptoms of patients who took part was "tiredness,"[26] a synonym for fatigue. (Italics mine.)

To keep this critique as short as possible, I selected only one sign of hypothyroidism, weight gain, and one symptom, depression, to prove that Dr. Guttler?s belief is wrong. I selected weight gain and depression for two reasons: (1) many patients develop these only after becoming hypothyroid, and (2) many patients report that they continued to suffer from weight gain and depression while on "adequate" T4-replacement, but then recovered from them upon switching to TSH-suppressive doses of thyroid hormone (usually T4/T3 or T3). Many alternative thyroid doctors have anecdotally confirmed these patients? reports. But we don?t have to depend on anecdotes to confirm them; we have studies that do.

Jeg finner det merkelig at din lege har hatt deg på så små Levaxin-doser i 3 år. Samtidig har du hatt store problemer, hvor mange er typiske for lavt stoffskifte. Jeg har spist så mye reseptfrie smertestillende pga. muskel-og hodesmerter at jeg skjønner hvordan du har det.
Jeg visste ikke at muskelsmerter var et symptom på lavt stoffskifte før i 2003. Jeg kjente bare til tretthet, vektøkning og depresjon som symptomer. Muskelsmertene trodde jeg skyldtes stress og tungt arbeid. Å bruke Armour Thyroid, som har T4, T3 og alle de andre virkestoffene som en frisk skjoldbruskkjertel produserer, har fjernet smertene mine. Jeg jobber fremdeles i et tungt fysisk arbeid, med stadige omstillinger som skaper stress.

I motsetning til deg, så hadde jeg FT4 verdier på over 25 og TSH på rundt 1 da jeg hadde den største dosen Levaxin. Jeg følte meg elendig uansett. Men med slike verdier som du har, så ville jeg prøvd å få FT4 opp, og TSH ned først. Så burde du og din lege prøve T3 tilskudd hvis større doser T4 ikke hjelper.