Vis meningsmålingsresultat: Hvilke stoffskiftemedisiner bruker du?
- Velgere
- 75. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
Viser søkeresultater 11 til 20 av 41
Hybrid View
-
09-09-05, 09:25 #1
Psst: Det er fordi du ikke er logget inn, Kirsten.
Opprinnelig skrevet av Kirsten
Jeg bruker også bare Levaxin. Dessverre. Det har ikke gjort så mye bra for helsen min foreløpig...
-
09-09-05, 10:48 #2
Jeg fikk heller ikke trykket på noe i pollen...
-
09-09-05, 15:29 #3
De som bruker Internett Explorer kan se på helt nederste linja om det er et innkjøring forbudt-skilt der. Om det er det, så dobbeltklikk på det og følg instruksjonene. Får du det ikke til, så bare spør.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
17-09-05, 14:16 #4
Skriver i dette temaet jeg. I går bestemte jeg meg for å kutte Levaxin og Liothyronin brått og brutalt, men siden hjerna går på autopilot og boksene stod på nattbordet, så ble dosen allikevel inntatt. Nå er boksene gjemt og jeg gidder ikke mer. Har vært elendig i hodet den siste tiden og vekten øker jevnt. Jeg har veldig lav temperatur om morgenen, under 36 noen ganger. Jeg må presse meg til å trene. Gjorde det i går, men hadde egentlig ikke ork. Oppsummerer bare all elendigheten. :evil:
Så nå gidder jeg ikke lenger. Aner ikke hva jeg kan vente meg, men jeg hadde faktisk et mye bedre liv for ett år siden - før denne møkkamedisinen. Så får jeg heller gå med lavt stoffskifte. Har jo helt sikkert gått med det i flere år likevel, men makan til dette siste året! Skal til fastlegen mandag, og da formidler jeg eksperimentet mitt. Mulig jeg må krype til korset og begynne på n`igjen, men er verdt et forsøk uansett. Jeg lever ikke lenger. Bare eksisterer. Orker ikke dette mer. Prøver alternativt. Hva vet jeg ikke ennå.
Kommer sikkert til å tryne skikkelig om noen dager. Gir blaffen. Sukk...• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
17-09-05, 16:19 #5
Hei Yvette.
Jeg kjenner meg godt igjen i din beskrivelse.
Der her jeg vært også. 2 ganger. Første gangen i 4uker omtrent et år etter jeg begynte med Levaxin. 2.Gangen etter 7år. Grunnen til at jeg trodde det kunne være litt liv igjen var at jeg aldri har målt positivt på anti-TPO og at jeg fikk det helt suverent og symptomfritt i noen dager etter at jeg slutta helt.
Det som skjedde 2. gangen var at jeg etter den første symptomfrie uka etterhvert fikk det enda verre enn det jeg hadde det før jeg begynte. Jeg fikk rare symptomer som jeg kun hadde da, fikk full forstoppelse og følelsen av at jeg hadde luftputer under føttene når jeg gikk og blei fullstendig innaktiv. Etter 12 uker var fT4=0 og TSH=160. Da var det ingen annen utvei enn å begynne igjen.
Jeg trodde jo at jeg skulle få det som før igjen bare jeg holdt ut lenge nok, men de åra jeg hadde brukt Levaxin hadde kjertelen droppa helt ut. TSH på 160 skulle en tro kunne sparke liv i mye rart, men ikke kjertelen min.
Denne erfaringen brukte jeg senere når jeg bare måtte ha noen dagers pause fra smertene - jeg slutta 5dager og begynte igjen med 2 dager med dobbelt doser. Da ble ikke nedturen som fulgte så lang.
Det var min erfaring - ikke sikkert at din blir den samme da, men det som hjalp meg var jo Armour.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
17-09-05, 17:40 #6
Skal prøve den siste varianten din n`Finn. 5 dager uten for å se hva som skjer. Så dobler jeg altså et par dager? Verdt et forsøk.
Det du skriver om at du ble dårlig når du sluttet med Levaxin, betyr vel at den gjør noe bra da? Men kan det rett og slett være virkestoffene som gir slike elendige symptomer?? Bivirkninger for å bruke et annet ord? Nå lurer jeg virkelig. Mange medisiner som har pyton bivirkninger da. Så hvorfor skulle det ikke være bivirkninger med denne.
Hva kan disse stoffene gjøre:
Innhold (Deklarasjon)
Hver tablett inneholder: Virkestoff: Levotyroksinnatrium tilsvarende levotyroksin 25 mikrog., 50 mikrog., 100 mikrog., 125 mikrog. og 150 mikrog. Hjelpestoffer: Laktosemonohydrat, maisstivelse, gelatin, magnesiumstearat (E 572), talkum
Noen som kan noe om disse hjelpestoffene som Laktosemonohydrat osv...?? Hva er det vi spiser egentlig??
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
18-09-05, 12:33 #7
Jeg ble svært dårlig da jeg slutta med Levaxin. Jeg var forberedt på det, for jeg trodde at kjertelen kunne være i en hviletilstand fordi jeg hadde brukt Levaxin så lenge. Jeg satset jo på at kjertelen var i orden, men det var den ikke. I den tiden jeg hadde brukt Levaxin døde den og derfor ble jeg dårligere enn det jeg var før jeg begynnte substituttbehandlingen.
Det er klart at Levaxin virker, men på meg virker den ikke godt nok til at livet blir levelig. Hvorfor den ikke gjør det er jo et intressant spørsmål.
Armour virker heller ikke like godt som mitt eget thyroxin gjorde - men det virker mye bedre enn Levaxin.
Jeg fortalte om eksperimentet mitt, som jeg utførte i sterk fortvilelse over den situasjon Levaxin hadde brakt meg i, TROSS at allverdens leger forsikret meg om at det ikke fantes bivirkninger med dette !
Og saken er jo den at jeg ble mye verrre etter behandlingsstart enn jeg var før - uten at man gjorde et hederlig forsøk for å rette på det.
Det kan vel være greitt å vite om man får en opptur når man slutter noen dager, men ingen må ta dette som en oppfordring til eksperimentering med egen kropp.
Noen kan være allergiske mot "hjelpestoffene", som de kalles. De er der ikke for å hjelpe OSS - men for å hjelpe fabrikanten av pilla !
Levothyroxin er et varemerke for en thyroxin som er framstillt etter visse spesifikasjoner. At det står Natrium etter betyr at thyroxinen er bundet til salt. I kroppen er thyroxinet jo bundet til proteiner, særlig TBG.
Armour er forøvrig bundet til sitt naturlige protein.
For å klare produksjonsprosessen og for at hver tablett skal ha en viss mengde thyroxin i seg (styrke) blander de med vannbunnet melkesukker, maisstivelse, gelatin og kalkpulver. Magnesiumstearat er en overflatemehandler.
Dette er næringsstoffer og for de fleste av oss er de egentlig bra å ha i seg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-09-05, 13:18 #8
Kan vektøkning og vannansamling være så enkelt som at thyoksinet er bundet til salt??
Natrium er vel salt, og det er det vel ikke så bra å spise? Men er dette et annet slags salt??
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
18-09-05, 14:37 #9
Er uhyre lite salt i hver tablett, så det er nok heller at Thyroxinet ikke virker slik det skal. Personlig syns jeg at det er hele behandlingsprospektet stinker !
Prospektet baserer seg på at alt kjertelen driver med foruten å produsere T4, er unødvendig.
Sånn snakker man bare når man ikke har nok kunnskap å basere seg på.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker