Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Hybrid View
-
30-10-08, 10:10 #1
Re: bør ikke mannen min være hjemme?
Vær vældig opmærksom på, at du ikke bliver overbehandlet af lægerne, indtil der foreligger en klar diagnose om, hvilken TYPE hypertyreose du har: post partum som kommer kun i forbindelse med graviditet/fødsel og er forbigående - eller den "klassiske" som er en decideret sygdom i skjoldbruskkirtel.
Opprinnelig skrevet av lise78
Hvis man "aggressivt" behandler post partum hypertyreose som det var "almindeligt" højt stofskifte - med radiojod og/eller operation - kommer det lave stofskifte i de fleste tilfælde på et tidspunkt, og så er man virkelig kronisk syg på ubestemt tid, måske for altid. Lavt stofskifte er ikke "lettere" eller "nemmere" at have, end højt stofskifte.
Jeg "advarer" kun fordi jeg er selv blevet behandlet med radiojod og operation for hypertyreose pga. graviditet/fødsel (post partum) i 1978 og siden har jeg været syg af for lavt stofskifte. Håber meget, at lægerne nu kan bedre skelne mellem de to former for højt stofskifte og tøver bedre og længere med at bruge radiojod og skalpel på den post partum hypertyreose, som ellers kun er forbigående og vil gå over efter et stykke tid.
God bedring
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat
Bokmerker