Hvor syk du er avhenger av hvordan du føler deg, ikke av hva du vet om det, og om du og babyen klarer dere greit. Og hvorfor bandasjen? Hvis det "bare" er ubehagelig ser ikke jeg det helt store problemet. Har du smerter blir det noe annet.

Jeg er usikker på hva du egentlig spør om - vil du ha støtte så du kan fortelle mannen at han er dust? ER han dust? Føler du at han bør være hjemme fordi du er syk og ikke kan ta ordentlig vare på barnet, eller savner du litt moralsk støtte og hjelp fra ham?

Har du ingen andre som trå til og avlaste deg litt? Selvsagt skal mannen stille opp, på den annen side kan man ikke bare dra fra jobb hvis man har driftsansvar på "data'n". Evt. kan han vel komme hjem tidlig og bli til barnet er i seng, og så heller dra på jobb senere? Mange muligheter hvis begge er litt fleksible.

Men med så høy FT4 vi jeg anta du er både sinna og sur og lei (jeg blir RASENDE på høyt stoffskifte), og kanskje barnet blir behandlet urimelig og du er stapp full at nattsvart samvittighet? I så fall bør du klynge mannen oppetter veggen til han forstår hva du sier, evt. kreve at han bidrar med å skaffe deg annen slags hjelp. Og hvis arbeidsgiver er avhengig av ham og ingen andre kan steppe inn bør arbeidsgiver gjøre noe med sine ansattes kompetanse - hva gjør de hvis han blir syk?