Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
26-10-08, 17:25 #5
Re: "overdosert" etter 9 år på medisin??!!
Altså. tar du fem stk 100µg levaxin om dagen, plus fem 20µg liothyronin?
Jeg trodee ved første øyekast at du tok en tablett på 100µg levaxin pluss fem liothyronin men du skrev at du etter reduskjon av dosen skal ta bare to 100µg levaxin slik jeg forstod det, fordi det er en nedgang på 300µg.....
Vi har sjeldent noen her som tar så store doser.
en postet en gang at hun tok tre eller fem liothyronin om dagen og hadde det helt fint.
Jeg vil nevne at jeg selv alltid får en TSH på 0,02 men da er ft4 og ft3 omtrent midt på inenfor referanseområdet, og jeg er derfor ikke overdosert, samt at jeg ikke har overdoseringssymptomer , ingen pulsøkning eller tremor (skjelving). Det er en mengde stoffskiftepasienter som bare rett og slett fårkjemeplav TSH med ft4 og ft3 i normalområdet og uten overdosesymptomer. Disse får helt varierende behandlig av leger og endokrinologer. Noen må gå sterkt undermedisinert i årevis og får livet ødelagt pga at legen bare forholder seg til TSH.
Men du har jo veldig høy ft4.
Men vi har minst en her som trenger ft4 noe over referansområdet og som ikke er overdsoert da.
Noe vanskelig å svare deg.
Noe annet jeg kan kommentere: personer med hashimotos (som jo er den vanligste grunnen til lavt stoffskifte) har økt forekomst av cøliaki. Hvis de har en ubehandlet cøliaki, trenger de en mye større dose enn ellers pga dårlig absorpsjon.
Høye levertall og andre rare ting er vanlige ved cøliaki. Samt infeksjoner osv. Jeg hadde stadig munnsår og det forsvant totalt etter at var gått over til glutenfri kost. Den økte brain fog-en også, og den forferdelige fatiguen.
Ved overdosering med levaxin/liothyronin så forandrer bodprøvene seg også, på flere av parametrene, slik som ferrtin, SHBG og diverse annet. Står i læreboka om thyreoideasykdommer av Aanderud og Bjøro.
Når du har hatt hashimotos noen år, er nok skjoldkjertelen ødelagt av antistoffene og du produserer neppe særlig stoffskiftehormoner allikevel, så kommentaren med at man ikke produserer noe lenger pga overdosering, kjøper ikke jeg.
hilsen
nora

Svar med sitat

Bokmerker