Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
    Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Re: Synkende T3 og depressionssymptomer. Liothyronin?

Hej Anisa
    Jeg har efter møje og besvær fået henvisning til Ã…rhus sygehus - Universitetshospital - hvor der er den endokrinologiske overlæge jeg her går hos. Han har ellers et godt ry?. Jeg bor i Ã…rhus området så det vil nok være for uoverskueligt på lang sigt med en læge i København. Tak skal du have ellers..
    Jeg ser om jeg kan grave flere seriøse links frem som jeg kan bruge i min argumentation.
    Mange hilsner
    Gitte

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh
    Han har ellers et godt ry?. Jeg bor i Ã…rhus området så det vil nok være for uoverskueligt på lang sigt med en læge i København. Tak skal du have ellers..
    Jeg ser om jeg kan grave flere seriøse links frem som jeg kan bruge i min argumentation.
    Et godt ry? Hos hvem? Sine kolleger eller hos Eltroxin-resistente patienter?

Her er et link: http://www.endocrinetoday.com/view.aspx?rid=28931 , som jeg fandt gennem dette: http://www.stopthethyroidmadness.com/20 ... society-2/

Psychiatric, Psychological and Emotional Aspects of Thyroid Disease i.e. it’s not all in your head!

God bedring
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    71

Hej Gitte!

Din historie lyder nøjagtig som min. Jeg går faktisk på AArhus sygehus hos en overlæge... måske er det den samme. Min hedder Peer. Han er utrolig lydhør over for mine klagerier og jeg er her for 2 mdr. siden begyndt at få liothyronin netop pga. samme symptomer som du.. . Det har hjulpet gevaldigt på mit humør og min energi. Jeg har eksperimenteret lidt med dem. Han sagde at jeg højst måtte tage en om dagen, men at jeg kunne prøve at føle mig lidt frem. Jeg er ikke sat ned i eltroxin. Jeg kan faktisk kun tåle at tage en kvart om dagen 1 gang om dagen endnu.. Den kvarte tager jeg ved middagstid. Jeg skal til møde hos ham igen til november. Så skal vi evaluere. Sååååh ikke alle endokrinologer er dumme :-)

KH Lene - og god bedring.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Hej Lene

Det lyder da rigtigt interessant! Min læge hedder nu ikke Peer men Jens Otto. Jeg tillod mig at bruge dit eksempel som reference og YES jeg har netop fået svar :

Kære Gitte Hansen

For min skyld er et behandlingsforsøg ok. Det er jo ikke farligt i hvert
    fald. Jeg sidder ikke med din journal. Du kan eventuelt komme forbi
    ambulatoriet onsdag d. 22. oktober om formiddagen og hente en recept.

Med venlig hilsen/Best regards"

Spændende om det vil hjælpe mig. Du tager en kvart om dagen? Hvordan føler du det i kroppen når du har fået for meget? Er det ligesom når man er overdoseret med Eltroxin?
    Med venlig hilsen
    Gitte

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    71

Hej Gitte!

Jeg har fået pillerne udleveret på sygehuset (på Tage Hansens vej) fordi man vist ikke lige kan købe dem. Jeg ved ikke hvordan jeg skal få dem i fremtiden. Det skal jeg snakke med lægen om når jeg skal til kontrol 18. november.

Ja, jeg føler mig overdoseret som ved Eltroxin når jeg tager mere end den kvarte tablet. Jeg har været oppe på 3/4 men så begynder jeg at svede, bliver stakåndent, forpustet... alt det der. Hjertet banker bare derudaf. Den lille dose på en kvart gør at jeg føler mig veltilpas. Jeg føler jeg kan koncentere mig bedre og er i overvejende bedre humør. Jeg har gået til psykolog her i foråret og det var ligesom om mit tungsind forsvandt som dug for solen da jeg havde fået den kvarte i nogle dage. Nogle vil måske kalde det placebo... men for mig virker det. Jeg mener også der er andre her på forummet der tager så lille dosis med stor effekt.

MVH lene

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Hej Lene

Jeg er rigtigt spændt på at starte med Lio og se om jeg kan føle resultater. P.t. er jeg sygemeldt p.g.a. udbrændthed og stress men jeg håber jo på at pillerne vil kunne give mig det overskud jeg mangler for at kunne klare mig arbejde. Jeg er træt, forvirret, ukoncentreret, "mærkelig" tilpas og på blodprøverne kan jeg se at T3 aldrig har været så langt nede hos mig før, som nu. Det bliver spændende at prøve...
    Jeg vil starte langsomt op - men vil nok også sætte Eltroxindosis lidt ned? Tak fordi du oplyste det med apoteket.
    Hvornår startede du behandlingen? Er du i job ? Har du fået taget blodprøver siden du startede og hvis ja, er forskellen så markant?
    Tak for din hjælp!
    Mvh. Gitte

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    71

Hej Gitte!

Man skal vist ikke sætte Eltroxin ned efter hvad jeg har hørt. Når man tager liothyronin skulle det vist være sådan at T4 synker... jeg ved ikke om jeg løber med en halv vind, men det har jeg læst flere steder og når jeg får taget blodprøver får jeg syn for sagen, hvordan det står til. Jeg har ikke fået taget blodprøver efter jeg er startet. Jeg skal nok lige melde hvad det siger, så jeg kan se om der er forskel. Det vigtigste er vel i virkeligheden også, hvordan det føles. Små marginaler kan gøre hele forskellen. Jeg startede for ca 2 mdr. siden med Liothyronin. Jeg har taget Eltroxin siden jeg fik min skjoldbruskkirtel fjernet. Ja, jeg er i job, men jeg er selvstændig med hjemmearbejdsplads, så jeg kan selv planlægge min arbejdstid efter hvornår jeg er oplagt.

MVH Lene

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Hej Lene
    Tak for dit svar. Spændende at følge dig. Godt du har fået det bedre. Jeg starter i behandling på mandag - er spændt men også bange for at blive skuffet. Har meget hjertebanken i forvejen, så frygter lidt at det bliver værre. Men hjertebanken kan vist også være tegn på underdosering, så måske bliver det bedre.
    Har også frygtelig kvalme for tiden, ofte hovedpine og ekstrem groggy og træt - ja det kan da vist kun snart blive bedre.... :(
    Har du slet ikke nogle bivirkninger?
    Med venlige hilsner
    Gitte

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Jeg har opplevd både hypothyreosedepresjon og annen depresjon, og det er en enorm forskjell! Ved førstnevnte var det trettheten og sløvheten som var mest uttalt, - mens i den kliniske depresjonen er det selvmordstankene og det totale tungsinnet som råder. Når man er deppa pga hypo, VIL man leve, og det er nok den største ulikheten på disse tilstandene.

Man må her skille mellom symptomer på depresjon, og virkelig depresjon.
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av coffefe
    Jeg har opplevd både hypothyreosedepresjon og annen depresjon, og det er en enorm forskjell! Ved førstnevnte var det trettheten og sløvheten som var mest uttalt, - mens i den kliniske depresjonen er det selvmordstankene og det totale tungsinnet som råder. Når man er deppa pga hypo, VIL man leve, og det er nok den største ulikheten på disse tilstandene.

Man må her skille mellom symptomer på depresjon, og virkelig depresjon.
    Dette var veldig godt beskrevet. Jeg håper mange som lurer på om de trenger lykkepiller kommer over denne forklaringen din coffefe

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn