Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Hypotyreose og trening
Hybrid View
-
19-10-08, 12:58 #1
Re: Hypotyreose og trening
Hei Thomas
Ikke gi opp treningen fordi om det gikk dårlig første gangen. Du tok nok bare litt for hardt i, tenk på det som om at "Vel, Vel, idag gikk det ikke bra med 20 min. Jeg starter med 5 min. trening og tar det derfra" Tankegangen du har rundt det som skjedde på terningen er noe som kalles "lært hjelpeløshet"
Ikke bli provosert av at jeg sier det. Det er mange som har det slik, og det beror på at man har opplevd så mye negativt at man har mistet troen på at det man prøver faktisk kan bli positivt. Skjønner jo at du kanskje blir litt skremt av symptomene, men dersom de går over innen 10 min etter avsluttet treningsøkt er det ikke noe farlig. Prøv deg fram og ikke gi opp, som sagt. Det er mye farligere å la være å bevege seg.
Det er synd du ikke får tak i prøvene dine fra dengang du fikk påvist hypothyreose. Har lest mange av innleggene dine, og forstår frustrasjonen. Får håpe at systemet ditt begynner å fungere igjen etterhvert. Det har jo ligget nede nå etter mange år på levaxin. Ikke bli forskrekket om f.eks TSH skyter mye i været. det er bare et tegn på at iallfall hypothalamus/hypofyse virker som de skal. Den vil gå ned igjen dersom skjoldbruskkjertelen din våkner opp etter dvalen. I mellomtiden vil du ha symptomer på hypothyreose. En annen ting: Du viser at du har temperament, og det er et sunnhetstegn, mener jeg
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001

Svar med sitat
Bokmerker