Hej Karina
Hvad med at spørge den flensburgske apoteker om Westhroid? Er fuldt ud lige så godt (og lige så gammelt) lægemiddel, godkendt i EU (så vidt jeg husker) og er altid tilgængelig i alle styrker. Om prisen er anderledes - ved jeg ikke. Jeg betaler ca 400 dkr for 100 stk Ã~ 2 grain (130 mg) inkl. forsendelse.

Har dette apotek i Flensburg en hjemmeside?

P.S. Som Hansen vist også skrev - det er IKKE det samme som Eltroxin, som kun indeholder lager-hormonet. I Armour får du direkte også det aktive T3 med. Dvs. du vil kunne mærke "noget" kort tid efter indtagelsen og indtil du ved/mærker, hvor dit personlige behov/leje skal ligge - bør du være opmærksom på hjertebank og den slags, så du kan sætte dosen ned indtil din krop begynder at følge med/vænne sig til de nye hormon-miljø. Start ikke for hårdt, hvis du ikke vil overbelaste kredsløbet og hjertet unødigt.

Det anbefales at indtage thyroid-præparater på tom mave, dvs. ca. 1 time før et måltid.

Læste også, at meget grov kost kan ophæve en del af virkningen af thyroidmedicin.

Hvis vitamintilskud indeholder jern og kalk, eller et kalktilskud alene - skal Thyroidmedicin indtages mindst 2-3 timer efter (eller før) indtagelsen af vitamin m. jern og/eller kalk.

Det samme gælder alle former for syreneutraliserende midler. Må ikke blandes sammen med thyroidmedicinen, hvis den skal altså kunne beholde sin virkning.

Antidepressiva som Zoloft, Paxil, Prozac og lignende kan forværre skjoldbruskkirtlens tilstand således at lavt stofskifte eller højt stofskifte kan forværres, som følge af interaktionen med thyroidmedicin.

Kilde: Bl.a. http://thyroid.about.com