Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh
Jeg har forsøgt at overtale min endokrinolog til at tilbyde mig Liothyronin - men han er ikke meget for det, da det ikke er en behandling man sædvanligvis bruger her i DK. MEN jeg har bedt ham lade mig prøve, synes det er fjollet at være sygemeldt p.g.a. depression og evt. begynde på antidepressivt medicin, hvis det egentlig er et faldende T3 der er årsagen. Hn vil nu drøfte det med en kollega.
Du må hellere henvise ham til f.eks. denne artikel/site: Hypothyroidism, T3, Mental Function, and Depression: Medical Journals

Du må også forklare ham, at kun depression, som IKKE har sit udspring i hypothyreose - kan behandles med lykkepiller. Hormoninduceret depression vil forblive aktiv og, desværre også, vil tilføje flere problemer, idet medicinen vil påvirke flere og andre psykiske/kognitive funktioner over en bred kam. Det er en dårlig idè at behandle hypothyroid depression med psykofarmaka. Værre endnu: Zoloft, Paxil og Prozac kan forværre både hypothyreose OG hyperthyreose.

Hmm... hvad skal han med en kollega, når alt info findes i forvejen på nettet....? Søgeord: T3 References og endnu bedre: Liothyronin in a time released compounded version - ved det findes, men husker ikke pt produktnavnet.

God bedring

P.S. Se her idiot-typerne, som er årsagen til, at nyttig medicin bliver trukket fra handelen, fordi idioterne bruger den til pjat og pjank! http://www.drugdebate.com/debate/thread ... =false#Msg