Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Mobbing av overvektige
Threaded View
-
06-10-08, 07:12 #1
Mobbing av overvektige
Jeg legger denne inn under kategorien for lavt stoffskifte, fordi mange av oss med lavt stoffskifte også sliter med vekta.
For en ukes tid siden kom jeg over en nettdebatt som gjorde meg fly forbanna, mildt sagt. Den handlet om overvektige, og var så full av dritt, mobbing og hets at jeg holdt på å steile. Da denne debatten forekom i en av de største nettavisene, tok jeg kontakt først med moderatorene og klaget. Disse gjorde ingenting med saken. Deretter tok jeg kontakt med ansvarlig redaktør for tjenesten og gjorde det helt klart at dersom de ikke gjorde noe med debatten, ville jeg sende klage til PFU. Redaktøren svarte at "det var nok bare ment som ironi" etc. og aktet overhodet ikke å gjøre noe.
Nå har jeg skrevet en klage til PFU fordi jeg mener den debatten er i strid med både Vær Varsom-plakatens punkt om nettdebatter, samt avisens egne regler. Jeg vet det jobbes med å få en ny diskrimineringslov, og i det arbeidet er også Landsforeningen for overvektige med. Jeg har kontaktet foreningen og de stiller seg bak meg. De ba meg også om å sende kopi av klagen både til Barne-og likestillingsdepartementet, samt Likestillings-og diskrimineringsombudet, hvilket jeg har gjort. Jeg har alt fått svar fra begge steder om at de vil ta med seg innspillet i det videre arbeidet med ny lov.
Jeg trenger i den forbindelse litt hjelp fra andre overvektige som kommer over nettdebatter hvor overvektige mobbes og trakasseres. Jeg vil svært gjerne ha tips om hvor dette foregår, slik at jeg kanskje kan få et større grunnlag for å jobbe videre med denne saken. Send meg gjerne linker på pm eller på mail om dere kommer over noe jeg bør se på.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Svar med sitat

Bokmerker