Tusen , tusen takk for svar !!

Jeg har vært hos min lege siden sist. Hun sa også at mitt stoffskifte fremdeles er litt på "ville veier", men at det også i stressperioder kan være i ubalanse, selv hos "friske".. hm.. Jeg tror litt på det altså. Men, nå begynner noen brikker for meg å falle på plass for jeg fikk ikke bare stoffskifte-prøver , men også vite at jeg er i underskudd på noen vitaminer og mineraler. Både jern, D-vitamin og B-vitamin. Jeg skjønner jo nå hvorfor hjerterytmen min har vært noe hurtig med tanke på mangel av jern og kanskje også derfor stoffskifte heller ikke vil jenke seg ? Jeg trodde jeg hadde høy puls og hjertebank fordi stoffskifte mitt var i ubalanse.
Med de samme prøvene fikk jeg svar på at jeg er sensitiv på gluten, ikke at jeg har full uttelling, men at jeg skal unngå mest mulig gluten, så nå vet jeg jo hvorfor jeg ikke har så god oppsugningsevne på vitaminene. Sikkert fordi ikke fordøyelsen har virket som den skal.. det har jeg jo merket, men kanskje ikke tatt så på alvor, for jeg har jo trodd at alt har hvilt på denne genfeilen.
Kanskje jeg nå kan få et bedre stoffskifte siden jeg vet at jeg bør unngå gluten og jeg vet jo at ved for lite D-vitamin så kan jo det virke negativt på stoffskifte.

Har du/dere noen erfaringer der ? Tror dere på det ? Blir glad for alle tanker som kommer rundt emne