Hei, da er vi flere om å lure på dette!! Jeg lurer nemlig på om en SKAL øke(uavhengig av Ft4), om man KAN øke eller BØR øke..For min del gjelder det evnt. syntetisk østrogen. I artikkelen til HAUG står det at gravide skal opp på dosen med 50%. Når det gjelder hormontilskudd ,står det at man kan måtte komme til å øke med 25% (forbehold om riktig hukommelse her)Ã…rsaken er at tyroksin og østrogen bruker samme bindeprotein.TBG øker ved bruk av østrogen, og det tilsier mindre fT4. Men om en skal vente til blodverdien på fT4 evnt. faller, eller begynne med en gang; nei, det vet jeg ikke..MEN nå merker jo du det på formen allerede, så personlig ville jeg tippe at du må øke dosen!! (Men endokrinologen jeg har brukt sier man skal ta blodprøver hver 4.uke for å følge med. Men så er det det med klinikk og blodprøver, da).JEG vet rett og slett ikke hva som er RIKTIG.)
Husker ikke om du bruker "Armour"?? Hvis jeg henger med "kjemisk" her, bruker "Armour" albumin som bindeprotein.
Så..vil de samme reglene for doseøkning være det samme for dem som bruker "Armour" og/eller "Levaxin"??
Men som sagt, du får jo sterkere "hypotegn", og da ville JEG prøvd å øke...
"Reven", dette er ikke lett..syns jeg da!!