Tusen takk for alle svar. Verbale roser til dere; velfortjent!!

Når det gjelder antistoff, skal jeg etter sigende ikke ha TRAS da målinger viser <1. Jeg vet at det sies at vi kan ha Tras likevel, og at vi som er syke skal ha verdi=0. Dette er heller ikke utenkelig, for endokrinologen jeg har brukt har tenkt litt høyt og nevnt Graves i en bisetning,pga de svært svingende blodprøvene, men da TRAS ikke har forhøyet verdi..nei. Min TSH varierer nå fra mellom 0,03 og 0,17(samme dose)..Har fT3 godt under 40%. Etter jeg gikk på kortison ble formen min generelt bedre, men alle symptomene kom tilbake ved seponering.Noe jeg har reagert på er at min anti- TPO doblet seg etter den siste kuren, og snart et halvt år senere har den ikke rikket seg(nedover). Øyet mitt var helt ok da jeg hadde TSH-0,015! "Ldn"..kan en få kjøpt det over disk i USA/alle delstater. Hvis- problem med å få det med hjem?

Min "Armour" som ble bestilt 21. mai kom for en uke siden. -ja. en uke siden. Bestilt fra "Antiaging". Thyroid USP bruker altså albumin, hvis jeg husker riktig.. Da tenker jeg litt videre for dere som orker være med fortsatt... "Levaxin" bruker globulin,TBG. Ved evnt. oppstart med kunstig østrogen krever vel det ca. 25% høyere dose. Skal den for det første bare økes automatisk, eller skal man evnt. vente til fT4 faller i verdi??

Hvis man da bruker "Armour", vil denne problemstillingen falle bort? Eller ved konvertering vil "Armour"da binde seg til globulin eller vil den forsatt bruke albuminet som bindeprotein?? Eller er jeg helt på jordet når jeg innbiller meg at også noe av "Armouren" går på lager for siden å bli konvertert, selv om den inneholder alle stoffskiftehormonene?

Som dere nå skjønner har jeg ikke fått begynt med "Armour"..De tror jo at jeg har en eller annen bindevevssykdom i tillegg... lyder kjent, ja... har derfor en sykehusinnleggelse like om hjørnet, så får ikke starte opp før jeg har ryggen fri. (Men jeg er "sikker" på at de bare sløser bort tid på meg , men de hører ikke når jeg sier jeg ble "syk "da de senket dosen min. og siden har alt vært på bærtur...hjelper ikke øke lenger- akkurat som noe ble "ødelagt". Jeg vet jeg skal få tatt muskelbiopsi.Kan de der finne ut noe om metabolismen i muskelcellene??(Eller er det bare på idrettshøyskolen?) Noe jeg evnt. skal be dem se etter når de først forskyner seg,mener jeg??!

Jeg fikk målt 25-OH... i desember-07 og da var det litt i underkant av 100. Regner med at jeg fikk noe påfyll i sommer(er solmenneske); og etter at noen av dere merker positive resultat av D3, tar jeg det i høyeste grad til etterretning, og tar altså tilskudd. Har ikke målt verdier igjen, men de burde ha økt..hvis det er noe logikk i dette.

Jeg tror nemlig at når konklusjonen kommer, koker alt ned til feilmedisinering av lavt stiffskifte. Håper derfor at noen kan ha nytte av å lese om det i framtida...

Ja, jeg har vært innlagt på sykehus nå, har tatt masse prøver, bl.a. kirurgisk muskelbiobsi.Men tar 6-8 uker før de får svar; skal da inn igjen en tur.Håper legene vil ta lærdom også, men får vente å se!!

Jeg har snakket en del om oppstart med "Armour" (endokrinologen anbefalte jo det), men pga at jeg visste jeg skulle inn på offentlig sykehus, orket jeg ikke begynne før etterpå. Så boksen står på kjøleskapet og venter fortsatt.