Side 9 av 20 Først 1234567891011121314151617181920 Siste
Viser søkeresultater 81 til 90 av 191
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Re: Enda et nybegynner spørsmål...

Jo, det stemmer med TSH, akkurat som du skrev. TSH trigger TED og det er via disse antistoffer, TSH trigger alle thyreoideaantistoffer og de har skylden i TED.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Ahh - begynte å tro at en av ugangskråkene hadde falt for nyere forskning eller noe sånnt.

HAr ikke hatt tid på lenge til å lese, men det blir jo vinter en gang......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard

Tusen takk for alle svar. Verbale roser til dere; velfortjent!!

Når det gjelder antistoff, skal jeg etter sigende ikke ha TRAS da målinger viser <1. Jeg vet at det sies at vi kan ha Tras likevel, og at vi som er syke skal ha verdi=0. Dette er heller ikke utenkelig, for endokrinologen jeg har brukt har tenkt litt høyt og nevnt Graves i en bisetning,pga de svært svingende blodprøvene, men da TRAS ikke har forhøyet verdi..nei. Min TSH varierer nå fra mellom 0,03 og 0,17(samme dose)..Har fT3 godt under 40%. Etter jeg gikk på kortison ble formen min generelt bedre, men alle symptomene kom tilbake ved seponering.Noe jeg har reagert på er at min anti- TPO doblet seg etter den siste kuren, og snart et halvt år senere har den ikke rikket seg(nedover). Øyet mitt var helt ok da jeg hadde TSH-0,015! "Ldn"..kan en få kjøpt det over disk i USA/alle delstater. Hvis- problem med å få det med hjem?

Min "Armour" som ble bestilt 21. mai kom for en uke siden. -ja. en uke siden. Bestilt fra "Antiaging". Thyroid USP bruker altså albumin, hvis jeg husker riktig.. Da tenker jeg litt videre for dere som orker være med fortsatt... "Levaxin" bruker globulin,TBG. Ved evnt. oppstart med kunstig østrogen krever vel det ca. 25% høyere dose. Skal den for det første bare økes automatisk, eller skal man evnt. vente til fT4 faller i verdi??

Hvis man da bruker "Armour", vil denne problemstillingen falle bort? Eller ved konvertering vil "Armour"da binde seg til globulin eller vil den forsatt bruke albuminet som bindeprotein?? Eller er jeg helt på jordet når jeg innbiller meg at også noe av "Armouren" går på lager for siden å bli konvertert, selv om den inneholder alle stoffskiftehormonene?

Som dere nå skjønner har jeg ikke fått begynt med "Armour"..De tror jo at jeg har en eller annen bindevevssykdom i tillegg... lyder kjent, ja... har derfor en sykehusinnleggelse like om hjørnet, så får ikke starte opp før jeg har ryggen fri. (Men jeg er "sikker" på at de bare sløser bort tid på meg , men de hører ikke når jeg sier jeg ble "syk "da de senket dosen min. og siden har alt vært på bærtur...hjelper ikke øke lenger- akkurat som noe ble "ødelagt". Jeg vet jeg skal få tatt muskelbiopsi.Kan de der finne ut noe om metabolismen i muskelcellene??(Eller er det bare på idrettshøyskolen?) Noe jeg evnt. skal be dem se etter når de først forskyner seg,mener jeg??!

Jeg fikk målt 25-OH... i desember-07 og da var det litt i underkant av 100. Regner med at jeg fikk noe påfyll i sommer(er solmenneske); og etter at noen av dere merker positive resultat av D3, tar jeg det i høyeste grad til etterretning, og tar altså tilskudd. Har ikke målt verdier igjen, men de burde ha økt..hvis det er noe logikk i dette.

Jeg tror nemlig at når konklusjonen kommer, koker alt ned til feilmedisinering av lavt stiffskifte. Håper derfor at noen kan ha nytte av å lese om det i framtida...

Ja, jeg har vært innlagt på sykehus nå, har tatt masse prøver, bl.a. kirurgisk muskelbiobsi.Men tar 6-8 uker før de får svar; skal da inn igjen en tur.Håper legene vil ta lærdom også, men får vente å se!!

Jeg har snakket en del om oppstart med "Armour" (endokrinologen anbefalte jo det), men pga at jeg visste jeg skulle inn på offentlig sykehus, orket jeg ikke begynne før etterpå. Så boksen står på kjøleskapet og venter fortsatt.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg har også tenkt den tanken at problemene mine kan ha startet med lave D3 verdier.
    Grunnen til at jeg holder den muligheten åpen er at jeg har redusert Armourdosen siden jeg startet på D3, og jeg var jo oppe i 5G i fjor sommer. Det tålte ikke hjertet, så jeg reduserte til 4G og gikk på det til i juli i år.
    Jeg begynte med D3-1.juli, men det tok jo noen uker før jeg var oppe i en brukbar dose. Så fikk jeg hjertebank og smerter i lenderyggen og diverse symptomer som jeg var litt redd.
    Skremselspropaganda virker på meg også, så jeg stoppet helt med D3 en uke og reduserte også Armourdosen - og jeg ble bedre, men så ble jeg verre igjen og startet opp igjen med D3.
    Jeg fortsatte med å øke D3 og senke Armour og nå har jeg forsøksvis satt ned Armourdosen til 2G og D3 til 55µ.

Jeg er jo helt brennsikker på at det er D3 dosen som gjør at jeg kan senke Armourdosen så mye. Det er ingen andre endringer - alt det "andre" er som før.
    Det bringer tankene inn på at hvis jeg hadde fått D3 i større doser istedenfor Levaxin den gangen, så hadde jeg kanskje unngått hele Dr......en !
    Det er jo ikke påvist antistoffer hos meg.

Jeg vet heller ikke om jeg noen gang får svar på det spørsmålet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Er det flere med meg som forbinder blødninger fra tannkjøttet med undermedisinering?
    (Jeg har ikke tannkjøttsykdom, bra tenner, heller ikke lite C-vitamin!!!)
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg hadde problemer med tannkjøttet før jeg fikk diagnosen, og det ble ikke bedre med Levaxin.
    Men jeg hadde nok også lav D-vitaminstatus på den tia, så jeg vet ikke sikkert hva som var årsaken.

Ble forøvrig behandlet med 35% blyfluorid - og det kan jo ha vært siste spikeren i kista for et skrøpelig stoffskifte.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

blyfluorid??

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Ja, det ble sagt "35% blyfluoride - sterkeste som finnes".
    Jeg visste (vet) ikke noe om hvilken fluorideforbindelse som vanligvis brukes, men tok det for god fisk av fagfolk.
    Fluor var jo veldig i skuddet på den tia og vel med få kritiske røster.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Enda et nybegynner spørsmål...

Det er lenge siden jeg har skrevet i tråden min, men vekker den til live igjen.
    I morgen skal jeg til fastlegen min, og er veldig spent på resultatet.
    Siden sist kan jeg melde at muskelbiopsien min var negativ!!!!
    "Nettet" snører seg sammen slik at det mest sannsynlig" koker ned "til hormoner..noe jeg selv har sagt hele tiden. Det er snart ikke mer å skjekke av andre ting...eller?!!
    Jeg har jo periodevis gått på "Prenisolon"...men ikke de siste par mnd.
    Kraften i musklene mine blir mindre og mindre, samtidig fryser jeg og er bada i svette innimellom. ellers har jeg alle de gamle symptoma.Sliter meget med søvnen fortsatt....
    Jeg forlanger ny binyre skjekk(har ligget helt på nedre grense av blodverdier), samt lav DHEA..
    NB:
    Fra SCANDLAB/SVERIGE fikk jeg i dag mail hvor de anbefaler meg/oss å kontakte bmlab i Oslo. Jeg ringte inn og bestilte spyttprøver derfra(hun jeg snakket med trodde det koster 2000-3000)
    Thomas, hvis du leser dette ,stemmer prisen slik noenlunde?
    Her kommer adr. i tilfelle noen vil kontakte dem(er et underlab.under det svenske forstod jeg...tror jeg.
    e-post: post@bmlab.no
    www.bmlab.no
    tlf. 21 06 35 50
    Fortsettelse følger senere......
    Men et spørsmål på tampen..hydrocortison i tablettform , får vi det på resept her til lands(skjønner at jeg må kutte ut "Prenisolon".....?Og det vil ta ytterligere tid før jeg kan begynne på naturlig tyroksin.. noe jeg forøvrig vil få via fastlegen min...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Enda et nybegynner spørsmål...

Husker ikke hvorfor du tok den muskelbiopsien jeg da, men negativt er ofte positivt
    Er det en FNB av kjertelen ?
    Om så kan det jo være andre ting med stoffskiftet ditt enn kjertelen ?
    Hydrocortone og Florinef var på reg.fritak, men tror det er endret nå ?

Side 9 av 20 Først 1234567891011121314151617181920 Siste

Lignende tråder

1. Nybegynner
    Av Elly i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 09-12-15, 20:35
  2. Nybegynner... og skjønner ingenting...
    Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 24
    Siste melding: 02-03-09, 10:43
  3. Nybegynner spm... ;)
    Av Grace i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 29-10-08, 13:41
  4. Enda et spørsmål; om T3 denne gang :-)
    Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 02-06-08, 15:59

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn