Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Hybrid View
-
20-09-08, 22:54 #1
Re: Ikke LIO, men TRIJODTYRONIN
Det er helt trygt å ta Liothyronin, så de kan du rolig bruke.
Alle som ikke får nok effekt av kun T4 bør undersøke om et tilskudd av T3 kan hjelpe.
Jeg har sett at man først bør øke sin T4 dose for å se om kroppen kan lage tilstrekkelig T3 på egen hånd, men det ene kan være like godt som det andre.
Det viktigste er jo at man blir bedre.
Ikke alle har noen effekt av Liothyronin. Noen kan også få negative symptomer, så man skal bare prøve seg frem.
Jeg vil jo ikke råde deg til å gå rett på med en hel 20µg.
Del den i 4 og ta en kvart.
Virkningen er bare noen timer, så det er bedre å ta flere ganger hvis man føler behov for det.
Virkningen er svært individuell.
Jeg hadde ingen nytte av dem. Jeg følte bare litt forbigående varme i kroppen en times tid efter dosen. Jeg prøvde å øke dosen og prøvde til sist en 20µg 5 ganger i døgnet uten å få mer enn litt forbigående varme ut av det. Jeg målte også frit T3 til over 20.
Så stoppet jeg plutselig for å se om jeg fikk noen virkning av det, men jeg merket heller ikke noe til den plutselige stopp.
En frisk kjertel produserer 75% T4 og 20% T3 og det er jo ikke meningen at Liothyronindosen skal behøve å være mer enn det, så får du ikke noe ut av 20µ så tror ikke jeg at du får noe ut av 40µ heller.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat

Bokmerker