Viser søkeresultater 71 til 80 av 191
-
21-04-08, 17:22 #71
Anne MA... medisinering og nevropati...tror vi er inne på noe der.. Hvis vi blir flere som underbygger dette, kanskje de ""må"" høre på oss til slutt. Iallfall er det å håpe at det kan være til hjelp og forklaring for andre.
Stina, Anitab og andre. Idag har jeg bestilt binyreekstrakt. ANNE MA.. det koster 22,95 pund for 120 tabletter(portofritt), men jeg regner med at det kommer litt toll i tillegg.
Jeg fikk jo ikke mere kortison, og blir nå igjen verre etter som dagene går. Så jeg skal bare innom den endo-timen, og kommer det ikke noe revolusjonerende der, skal jeg ha både binyreekstrakt og Armour klart( det siste bestilles og via nettet). Men hvor er det mest "solidarisk" å bestille det?
Kom ikke gjennom på betalingssiden til linken i dag(Stina og Anitab), men samme produkt var på vitaminservice.com. Iallfall var bilde av boksen, varedeklarasjonen og navn og produktopprinnelse det samme, så håpe ikke dette blir feil!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
30-04-08, 00:12 #72
Heia Gunnda

Misforstod jeg det du skrev i min tråd? Trodde ikke kortisol hjalp på deg likevel jeg.
Du må fortelle hva du betaler i alt når/hvis du får produktet. Trodde portofritt kun gjaldt UK jeg. Jeg betalte rett under 200 norske kroner for 60 tabletter, og ikke toll da.
Jeg hadde også problemer med betalingsdelen, men den gikk igjennom likevel. Om du vil kan du lese om dette i min tråd.
Nora, hva er det for ei bok du refererer til?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
30-04-08, 09:52 #73
Stina..det er godt mulig jeg ikke fikk med meg alt, slik at jeg sikkert betaler porto da, mulig det var ekspedisjonsgebyr som var 0. For øyeblikket er det reservert kr.225,62 i banken...jeg husket jo ikke på 200-kroners regelen, selv om jeg burde visst det .Ja, leste om banktrøbbelet ditt. Jeg fikk ikke logga inn på betalingssida i det hele tatt; bestilt, men ikke betalt...
Jeg ser at det jeg skrev om kortisol i høyeste grad kan misforstås..Jeg skulle jo teste det ut i forhold til det legen tror er "noe annet". Jo, jeg ble bedre, syns jeg(blodrrøvene og), men en tre-fire dager etter jeg hadde sluttet, var jeg like langt. Så......Jeg må bare tilbake til den endoen.. jeg har ikke orket(er sliten av mnsk. i hvite frakker).Vettet mitt sier at jeg muligens må ta nye cortisolprøver. For det første ødela jeg jo spyttprøva mi( hvem er klar i hodet kl.23?!). Og i ettertid har jeg tenkt på at da jeg fikk tatt døgnurin og blodprøver, gikk jeg jo på den forrige kortisonkuren. Den var mindre i dose, bare 5mg i 5 uker, men ville tro det likevel ville slå ut?? Jeg klarer ikke passe på alt, fortelle alt. Ofte kommer ting på plass for sent,ja. Men,men.. skal iallfall fylle opp mitt lille private apotek.....(rettet et verb som ga feil mening.. igjen!!)Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
01-05-08, 01:06 #74
Heia
Ja, da er det i alle fall mye billigere for dine 120 enn for mine 60, så da må vi heller bestille slik som du gjorde.
Du ble dårligere igjen etter at du SLUTTET på kortisolet - da skjønner jeg bedre ;-)
Jeg har problemer med å forstå.... Konsentrasjon m.m.
Hvem som er klar i hodet kl. 23? JEG
Men hvem i alle dager er klar i hodet kl. 08.00? Eller 09.00? Eller 10.00? Eller 14.00? Eller 16.00? Nææh, ikke jeg i alle fall ;-)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
26-06-08, 17:25 #75
Jeg trodde aggresjon var forbundet med det å være hyper, men det "må" da være et hypo tegn og, for overdosert er jeg ikke;;men i dag gikk jeg skikkelig i klinsj med kontordama hos legen. Dette er ikke,ikke likt meg, men da hun sa at Ft3 ikke trengtes måles så ofte, at alt var "normalt"osv. ""gikk jeg i svart""!!! Jeg ville ha henne til å forklare "normalt", men da ble det stille....ER DET NORMALT Ã… BLI SÃ… "TREKT" NÃ…R EN ER LAV??
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
-
29-06-08, 19:53 #76
Hei Gunn...da !
Jeg er mer aggresiv når jeg er lav, tror jeg. Men jeg eksploderer når jeg er høy. forstå det den som kan.
Føler også noen ganger at det er enkelte ting som trigger meg mer enn annet. F.eks er lista lav når det gjelder lite ydmykhet, samt uvitenhet fra helsepersonell sin side. Faktisk talt så er vi kunder hos dem !!!!
Kos fra Tussa
-
19-09-08, 11:55 #77
Re: Enda et nybegynner spørsmål...
Jeg går rett på sak. Er det noen der ute som har noen linker eller annen opplysning som forklarer noe om relasjonen mellom.. cortisol-aldosteron-(salt også?)og evnt. innvirkning på øyet??
Jeg har vært hos øyelege...... .Og jeg kjenner i kroppen nå at det er ikke så mange flere møter med leger som" ikke skjønner" jeg skal ha.Er sliten,sliten av å rope i skogen og ikke få svar.
Må nødvendigvis øyeproblem forårsaket av hormen angripe BEGGE øyne, og ikke bare ett?? Det fikk jeg iallfall til svar i dag.(I tdligere innlegg har jeg skrevet om øyemusklaturen og et øyelokk som henger + pupillen)
Vil så gjerne ha noe å vise fram på papiret, og jeg er nok ikke flink nok på nettet selv!
Tusen takk for evnt.svar.
Mvh. Gunnda.
Eller er det andre "hypoer" som kjenner seg igjen i proplem med øyet og området rundt?(ikke utstående)Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
-
19-09-08, 18:09 #78
Kan godt angripe bare ett øye, det har da jeg hørt berettninger om iallfall.
De som har lavt stoffskifte kan få tåkesyn som skyldes at det danner seg fett bak i øyehulen som kommer fram og legger seg utenpå øyet som en stadig må gni bort. Dette kan opereres hos en øyelege.
http://www.helse-bergen.no/avd/oye/diag ... mopati.htm
Endokrin oftalmopati skyldes gjerne Graves (høyt stoffskifte)
Det kan visst forekomme i sjeldne tilfeller hos de som har lavt stoffskifte også.
Skal være at vevet i øyehulen er blitt følsomt for TSH, så det er jo en grunn til å holde denne lavest mulig.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-09-08, 08:30 #79
Nå vet man at blokkerende TRAS er synderen, og som kjent kan både gravespasienter , normale og hashimotospasienter ha blokkerende TRAS. Det fins en del litteratur om TED (Thyroid Eye Disease) .
Få øyenleger kan noe om dette.
-
20-09-08, 09:31 #80
Takk Nora - jeg skrev TSH og det er noe jeg leste for lenge siden.
Fint med ny viten så jeg får prøve å huske.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Nybegynner
Av Elly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 09-12-15, 20:35 -
Nybegynner... og skjønner ingenting...
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 02-03-09, 10:43 -
Nybegynner spm... ;)
Av Grace i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 29-10-08, 13:41 -
Enda et spørsmål; om T3 denne gang :-)
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 02-06-08, 15:59
Svar med sitat

Bokmerker