Jeg har gjort følgende vedvarende endringer for å få ned i vekt. Jeg spiser vanlig sunn mat, men mindre posjoner og ett måltid mer om dagen. Jeg har sluttet å drikke cola og ikke erstattet det med annen drikke med kunstig søtning. Jeg drikker vann (2-3 liter om dagen). Jeg unngår ingenting, men spiser mye mindre av alt jeg tidligere spiste. Dvs har jeg lyst på en sjokolade, spiser jeg en halv i stedet for en hel. Har jeg lyst på potetgull/chips, spiser jeg ikke hele posen, men tar en liten skål og koser meg med den. Jeg unngår alt av kjeks og kaker, det har i grunnen aldri vært noe jeg har vært begeistret for (så jeg er heldig).

Jeg startet med mer aktivitet, ikke hard trening - men gåturer. Jeg var jo omtrent sengeliggende da jeg startet, så jeg gikk forsiktig i gang. Motiverte meg med en skritteller i starten. Jeg jogger i dag 2 dager i uka og trener intervall 2. Resten av dagene går jeg en tur (40-60 min). Jeg er i lite aktivitet ellers da jeg ikke er i arbeid pga sykdommen. Håper imidlertid at veien tilbake til et yrkesaktivt liv ikke er så langt unna. Jeg har nå gått ned 19 kilo og spiser uten å tenke annet enn dette smaker godt