Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard TANKER OM KOST

Lavkarbo eller bare klogt og fornuftigt?

Det kan være rigtig svært at ændre sine spisevaner fra før man blev syg. At undværre sit daglige brød eller pasta kan være lige så svært som at stoppe med cigaretter. Eller sværere?

Min erfaring og ALLE mine iagttagelser tyder klart på, at hvis man tilhører den gruppe af stofskiftesyge, der IKKE kan undgå en vægtforøgelse - har man ingen anden udvej, end at omlægge kosten TOTALT og PERMANENT. Alt andet, inkl. motion, virker kun tidsbegrænset.

Når man bestemmer sig for en kostomlægning - er der hundreder og tusinde af alskens "gode råd" (aviser, TV, blade, radio, Internet og læger) om, hvad man skal gøre og hvad skulle være farligt. Der er så mange modstridende vejledninger og "kost-religioner", at de fleste "prøver" et stykke tid og så giver man op. Det er jo også dejligt, at igen at kunne nyde sin morgenmad med en kage eller det dejlige brød med syltetøj på.... eller den vidunderlige lasagne. I hvert fald hvis man skal trøste sig efter sit seneste nederlag, fordi "det virkede ikke". Og så ruller den igen-igen... og vægten stiger og stiger.

Jeg har selv bestemt mig for at LUKKE ørerne for fremtiden og IKKE høre på "kost-præsterne" længere. Og derfor er jeg begyndt at undersøge, hvilken kost giver mest og tager mindst, og hvilket kostråd virker direkte MODSAT det, det råder til. Jeg har så fundet ud af, at den eneste varig og helsebevarende kostomlægning er og bliver en KONSEKVENT begrænsning af kulhydrater (OG syntetiske sødemidler) OG et u-forandret indtag af proteiner og fedtstoffer - BÃ…DE de animalske og de vegetabilske.

Det eneste sted i Danmark, man kan (mener jeg) få den rette, den uafhængige og den u-religiøse info om kost.... er faktisk en blog: TANKER OM KOST, hvor en dygtig mand samler viden og facts fra nær og fjernt, og som ikke er bange for at blive "uvenner" med "autoriteter".

Hvis man selv har mod på at GÃ… MOD STRØMMEN og hvis man gider gøre sig den ulejlighed at nærstudere blogartikler på denne blog, og hvis man er indstillet på at bruge sin egen sund fornuft samt bruge tid på EGNE overvejelser - kan man IKKE undgå, på sigt at få et godt udbytte af denne blog OG måske også at få mod på, endeligt, at gå i gang med en ægte kostomlægning, der varigt vil hjælpe på vægten, på livskvalitet og på bedre helbred i al almindelighed. Det vigtigste dog er, IKKE at opsætte tidsfrister, men at lade livet gå i sit eget tempo, uden at stå på badevægten hver dag. Det er min erfaring, derfor anbefaler jeg det.

Bloggen TANKER OM KOST findes HER! eller bare: http://kostbloggeren.blogspot.com/
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Hildemor Gjest

Standard Re: TANKER OM KOST

Jeg har gjort følgende vedvarende endringer for å få ned i vekt. Jeg spiser vanlig sunn mat, men mindre posjoner og ett måltid mer om dagen. Jeg har sluttet å drikke cola og ikke erstattet det med annen drikke med kunstig søtning. Jeg drikker vann (2-3 liter om dagen). Jeg unngår ingenting, men spiser mye mindre av alt jeg tidligere spiste. Dvs har jeg lyst på en sjokolade, spiser jeg en halv i stedet for en hel. Har jeg lyst på potetgull/chips, spiser jeg ikke hele posen, men tar en liten skål og koser meg med den. Jeg unngår alt av kjeks og kaker, det har i grunnen aldri vært noe jeg har vært begeistret for (så jeg er heldig).

Jeg startet med mer aktivitet, ikke hard trening - men gåturer. Jeg var jo omtrent sengeliggende da jeg startet, så jeg gikk forsiktig i gang. Motiverte meg med en skritteller i starten. Jeg jogger i dag 2 dager i uka og trener intervall 2. Resten av dagene går jeg en tur (40-60 min). Jeg er i lite aktivitet ellers da jeg ikke er i arbeid pga sykdommen. Håper imidlertid at veien tilbake til et yrkesaktivt liv ikke er så langt unna. Jeg har nå gått ned 19 kilo og spiser uten å tenke annet enn dette smaker godt

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn