Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
12-09-08, 17:44 #5
Re: Lavt T3 -rigtig dårlig. Lav Cortisol
Gitte får ikke ret meget ud af tilskud af D3 nu, når hun har så lavt kolesterol, hvilket tyder på at hun spiser for fedtfattigt. Der er jo ikke nok af kolesterol ("råstoffet") til D3-omdannelsen til det aktive D (calcitriol?) og dermed kan Gitte få for meget lager-D i blodomløbet, med yderligere gener til følge.
Gitte? Jeg vil gerne opfordre dig til at vende tilbage til almindeligt salt (natrium) så meget som du har lyst til (lyst=kroppens behov), bruge havsalt for sporstofferne indimellem, cutte MINDST 80% af de HURTIGE kulhydrater du spiser, cutte sukker 100% og cutte 100% alt der bare lugter af syntetiske sødestoffer (hvis du bruger sådan noget).
Spis animalske proteiner og animalsk fedt, uanset hvad kost-guruerne siger/skriver. Uden disse vil ingen hormoner komme på plads inkl. cortisol og ej heller D-vitamin omsætningen/omdannelsen vil blive effektiv uden animalske fedtstoffer inkl. fiskefedt, men ikke udelukkende. Først når du dagligt spiser det animalske fedt (selvfølgelig taler jeg ikke om en halv gris om dagen) - vil tilskud af D-vitamin kunne arbejde. Hvis mælkeprodukter - så kun fuldfede og U-HOMOGENISEREDE! Dette er meget vigtigt! Uhomogeniserede! C-vitaminet i depottabletter 1-1,5 gr - 1 om dagen. Disse har jeg selv brugt nu i 25 år og mine nyrer har det super. Hav tålmodighed uden tidsfrist og du vil kunne bedømme om ca. 3 måneder om der begynder noget godt røre på sig. Det tror jeg det vil.
Dine tal tyder jo nemlig på, at det er her du bør begynde, før du evt. kan begynde overveje en test med A.C.E. Simpelt hen fordi jeg ikke tror, at så længe du har så lavt et niveau for "hormonbæreren" kolesterol.... vil tilskuddet af A.C.E. heller ikke kunne arbejde.
At dit blodtryk er så forholdsvist højt og dette tillige med så lavt kolesterol - ja, det kan også være et tegn på, at dine binyrer ikke danner nok af cortisol TIL DET BEHOV DU NU HAR. Dette kan nemlig godt ændre sig til det bedre, når de andre "problemer" bliver løst ved, at du får hævet dit kolesterol op til 4-5 og dermed kan D-vitaminet begynde omdannes til aktivt D og reparere på manglene, der lige pt belaster binyrene mere end de har godt af.
Tror du, du kan klare at gennemføre sådan et regime? Det er kun besværligt i starten og nøgleordet er: konsekvens, konsekvens og atter konsekvens, uanset at svigermor bliver fornærmet, hvis man altså ikke smager på hendes kage, hun kun har bagt for din skyld.... ;)For ikke-medicinske hjælpe metoder for beskyttelse og styrkelse af binyrer, er det absolut nødvendigt at fjerne fødevare-belastningen: sukker, stivelse, koffein, alkohol, stoffer og mest muligt nikotin. Man skal bruge ascorbinsyre (C-vitamin), salt og fedt - både mættet og umættet.
Undgår man animalsk fedt, som er det mest populære, er at undgå den type fedt, som binyrehormoner og østrogen og androgen dannes af! Undgå IKKE animalsk fedt!
Ydre stressorer skal undgås eller nedsættes - inkl. ekstrem varme, kulde, overarbejde, søvnmangel, ufred, sygdomme o.lign. Man bør motionere, hvor man involverer binyreområdet (torsoen fra lænd og opefter/red.). Ilt er nødvendigt for at udnytte kroppens glukose, og hensigtsmæssig vejrtrækning skal trænes og praktiseres.
Hvileperiode og afslapning skal overholdes, og sengetid bør være senest klokken 23. Vitaminer, og især ascorbinsyre, vil hjælpe. Binyrerne indeholder mere C-vitamin (og kolesterol) end noget andet væv i kroppen! Med alle disse foranstaltninger, kan en person med en nedsat binyrebark-funktion (erkendt eller ikke erkendt/red.) leve et udmærket liv.
Håber du vil og håber du væbner dig med den fornødne tålmodighed. Du har alt at vinde og intet at tabe. Og du behøver ikke være bange for at tage på i vægt. Hvis du smider de hurtige kulhydrater væk og erstatter dem med protein og fedtstoffer inkl. de animalske - tager du ikke på i vægt. Faktisk "risikerer" du det modsatte. Men vid, at blot et enkelt rundstykke om morgenen vil spolere din insulinbalance for den dag, og så kommer der igen kaos i hormonerne i op til flere timer efter. Så ingen undtagelser, hvis det skal nytte.
Indstilling: beslut dig. Planlæg. Gå i gang. Hold op med at tænke på det ustandseligt dvs. giv kroppen ro og fred til at tilpasse sig denne fase. Tænk ikke på tiden, på fremtiden og husk at frygtsomme/usikre tanker skaber et ugunstigt miljø i din krop, der netop skal til at omstille sig til bedre funktion. Så prøv at tænke mindre på den uvisse fremtid. Denne er nemlig lige så uvis for os alle og du er slet ikke alene om at have det sådan. Så fjern fokus fra det, lidt efter lidt, til det lykkes helt.
Der findes IKKE et tryllemiddel, der vil virke fra i morgen. Kun den rette indstilling, fremgangsmåde og tid, skal der til. I hvert fald hvis oddsene skal stige, idet desværre ikke findes garantier, der er 100%. Gider du?
Rigtig god weekend
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat
Bokmerker