Hej!

Jeg har selv fået fjernet min skjoldbruskirtel for ca 3 år siden. Jeg havde også problemer med kalkstofskiftet - ja det har jeg faktisk stadig. Jeg får samme dosis som dig mht. kalk - bare i alm tabletform for jeg kunne simpelhthen ikke holde brusetabletterne ud. Jeg har også kalk-tyggetabletter i tasken til at tage,hvis jeg pludselig får symptomer. Derudover får jeg også Etalpha til at øge optagelsen af kalk i kroppen. DEt kan være svært at vurdere, hvilke symtomer der skyldes stofskiftet og kalkstofskiftet. Hvisk kalktallet er for lavet bliver man træt, får snurrens i fingre og om læberne som du beskriver, men jeg får også decideret ondt i benene og lægkramper ved den mindste anstrengelse.

en TSH på 5, og den eltroxindose på 125 pr. dag lyder af lidt, når du har fået fjernet hele skjoldbruskirtlen. Til sammenligning får jeg 200 mg. pr. dag og 10 mg. liothyronin for at få t3 op i den øvre halvdel og supprimere min TSH (jeg er cancerpatient - dog rask :-)

Jeg håber, du får styr på det - det kan tage lang tid at komme på benene igen og få tilpasset medicinen så man har det godt. For eget vedkommende har jeg først fået det rigtig godt efter jeg er betyndt på liothyronin som supplement til eltroxin.

MV H Lene