Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Blodprøver
Hybrid View
-
03-09-08, 10:52 #1
Re: bLODPRØVER
Mange leger går slavisk etter TSH når de vurderer om dosen er passe.
Systemet som regulerer kjertelproduksjonen fortsetter å produsere TSH også etter at kjertelen er blitt uvirksom, så TSH vil variere med dosen du tar.
Men en skal huske på at den nå reagerer på kunstige hormoner og ikke dine egene lenger.
Det systemet er så følsomt at bare ørlite nikotin i blodet på en som ellers har systemet iorden, vil få TSH til å gi en for høy verdi.
Noe som fører til at en frisk person får høyere stoffskifte når denne røker eller snuser.
Det er følsomhetsorganet hypotalamus som er så følsomt, og det er lite trolig at TSH kan brukes "som før".
Mange følger likevel med på TSH-verdien og vet feks at "jeg har det best når min TSH=0,2" (feks)
Det er likevel T3 og T4 som er de som gjør noe i kroppen din, og det er eventuellt disse som det er best å relatere til dosen.
fT3 og fT4 har sine grenseverdier, og mange sier at de har det best når de er nær den øvre grensen.
Jeg bruker ikke blodprøver.
De forvirret meg i mange år og det gjorde at jeg styrte med etter tallverdier på et papir, enn på det som var viktig - nemlig hvordan jeg hadde det.
Som legen din er inne på, er det symptomene man kjenner fra hjertet som er øvre dosegrense, og har man fått hjertebank og høy hvilepuls er dosen for høy.
Det er ikke noe dramatisk i det - et friskt hjerte tåler mer juling enn det.
Så er det å lære seg hvordan systemet funker, og det er fort gjort. Det funker TREGT.......
Det fører til at en må være tolmodig - regulere sjelden og med små endringer.
Det er også viktig at en passer på B12, Ferritin og Dvitamin. Vi må ha mer av dette enn andre.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker