Viser søkeresultater 1 til 10 av 81
Threaded View
-
16-08-08, 12:59 #11
Re: Blodprøvespørsmål - atter en gang....
Det hører med til denne historien at endokrinologen i utgangspunktet ikke engang ville gi fastlegen kopi av blodprøveresultatene fordi han hadde så dårlig erfaring med inkompetente fastleger som blandet seg opp i behandlingen. Jeg insisterte og han gav seg på dette punktet. Jeg regnes nok som den minst kompetente i denne kjeden
En annen ting som har komplisert det hele er språkproblemer. Endoen er ikke norsk og hans norskferdigheter tillater ikke den mest kompliserte kommunikasjonen. Jeg kan komme eller ringe han når som helst, men det begrenser seg selv når man føler at man ikke blir forstått. :x
Nå er det bare å krysse fingre og alt annet for at jeg tilhører de heldige som klarer å stabilisere stoffskiftet og formen på et ok nivå innen rimelig tid eller aller best at kjertelen lever videre og kan klare jobben alene uten Levaxin.
Etter 3 opptaksmålinger ble det vurdert slik at jeg skulle få to doser radioaktivt jod med 3 måneders mellomrom. Det ble kun med en dose(april i år). Kjertelen reagerte unormalt kraftig( ifølge endoen hadde han visst bare opplevd dette en gang tidligere). Jeg ble i tillegg satt på Neo-M. Stoffskiftet gikk i løpet av kort tid til bunns (FT4 sank til 2) og fra mai har jeg knasket Levaxin. Er nå oppe i 100µg (som tas 30 min før frokost). Jeg har og har hatt mange ubehagelige symptomer, men to av de mest synlige er vektøkning og håravfall. Jeg har hele mitt liv spist som en hest og likevel fått ubehagelige kommentarer om hvor tynn jeg er. Det er lenge siden jeg har fått slengt slike ting etter meg nå, men det er virkelig merkbart hvordan variasjoner i stoffskiftet påvirker kropp og sjel.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
Lignende tråder
-
Radioaktiv jodbehandling
Av popsy i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 20Siste melding: 13-06-15, 18:36 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Onsdag 16. desember
Av Bellissimo i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 8Siste melding: 17-12-09, 08:02 -
Noen som har erfaring med Radioaktiv jodbehandling?
Av Mona K i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 4Siste melding: 07-02-08, 09:45 -
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04

Svar med sitat
Bokmerker