Hei igjen Brits

Det var både lege, indremedisiner og endokrinolog i skjønn forening Jeg var veldig dårlig en periode med det høye stoffskiftet så det ble tatt prøver mens jeg var innlagt på sykehus. Prøvene ble rekvirert av indremedisiner og endokrinolog og av min fastlege når jeg var hjemme i perioder. Levaxin har jeg kun tatt etter at jeg ble behandlet med radioaktivt jod.

Jeg har hatt problemer med å bli stabil, så derfor følger jeg prøver med argusøyne og noterer både dato og svar og formen på tidspunktet de blir tatt. Min fastlege sender meg rekvisisjon (hvis jeg ønsker å ta andre prøver i tillegg har han sagt at jeg bare krysser av i tillegg for det jeg vil ha sjekket), jeg tar prøvene på sykehuset borti veien her og han ringer meg når svarene kommer til han. Da samtaler vi litt rundt både prøver, dosering og hvordan jeg har det Han er en engel da Jeg betaler og jeg ser det som mitt ansvar og følge opp både stoffskifte, blodsukker, jern, B-12 og d-vit. Jeg vil rett og slett vite hvordan kroppen min har det og hva jeg kan gjøre for at den skal få det enda bedre

Jeg har også blitt fulgt opp av endokrinolog på Aker og før time der har jeg tatt en haug av blodprøver.

Nå følges jeg bare opp av min fantastiske fastlege

At din endokrinolog nekter deg å få svar på prøvene DINE er jo bare til å riste på hodet av. Jeg hadde tatt dette opp under en time og sagt klart i fra at jeg ønsker status på Tsh, FrittT4 og FrittT3 og sagt at jeg hver gang vil ha kopi av prøvesvarene. Hvis han/hun spørr hvorfor ville jeg bare svart at jeg ønsker å følge opp min egen sykdom og ser ikke noen grunn til at prøvesvar skal tilbakeholdes. Hvis ikke dette fungerer hadde jeg fått min fastlege til å rekvirere og bedt om at han/hun sendte kopi til endokrinologen før du skal dit til time.

Jeg forstår ikke hvorfor de skal være så vanskelig på dette her - men jeg vet at de er det og da er det opp til deg om du godtar det eller stiller krav om andre boller hehe