Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Tråd: Endnu en ny fra Danmark
Threaded View
-
31-07-08, 21:52 #22
Bruker
- Medlem siden
- May 2008
- Sted
- Danmark
- Meldinger
- 8
Hej
Det er nu endelig lykkedes at få målt såvel D-vitamin og fri T4 og T3:
1,25 OH Vit D: 156 pmol / l (51 - 177pmol/l)
25 OH Vit D: 68 nmol/l (50 - 178 nmol/l)
P-Thyroxin (frit): 20,8 pM (11,7 - 28,0 pM)
P-Triiodthyronin: 1,5 nM (1,0 - 2,6 nM)
Jeg har jo kigget lidt rundt og læst mere om Vitamin D, og så vidt jeg kan se bør man prøve at få værdien (25 OH vit D) op på omkring 125 nmol/l hos personer med for lavt stofskifte.
Min mor er desværre ikke glad for at opholde sig i solen, så det må være gennem kost alene. Hun spiser almindelige vitamin piller, men jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er nogle der har erfaring for hvilken dosis, der skal til for at øge værdien ?
T4 værdien ligger midt i intervallet, og er vel egentlig OK ?
T3 ligger vel også rimeligt inden for det angivne interval. Jeg kan dog undre mig, idet jeg selv fornyligt har fået målt frit T3, og der var reference intervallet sat til 1,5 - 2,8 nmol/l. Er det dette interval, der er det rigtige ? Så ligger min mors værdi jo på den nederste grænse, og tilskud af T3 kunne jo så være relevant.
Eller måler man ikke på det samme form af T3 på forskellige laboratorier, så det er det, der kan være forklaringen ?
Hilsen GiaroFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Svar med sitat
Bokmerker