Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard Noen som vet??

Jeg har siden februar jobbet i ett oppdrag via et vikar/konsulentbyrå ute hos en kunde. Kontrakten jeg skrev med kunden er på 6 mnd.

Jeg har nå vært sykmeldt i 3,5 uke og var også sykmeldt i 14 dager inkludert påsken.

Igår fikk jeg mail fra byrået om at kunden ønsker å avslutte arbeidsforholdet mitt og at jeg ikke behøver å møte på jobb igjen når sykmeldingen min opphører.

Jeg skal til legen nå på torsdag og regner med jeg blir sykmeldt i minst 1 uke til, skal prøve å få til 2 uker.

Jeg er ganske sikker på at de ønsker å avslutte arbeidsforholdet grunnet mitt fravær, og at de derfor ønsker en ny konsulent.

Så nå dukker det opp flere problemstillinger og stresstemaer; kan man si opp en medarbeider som er sykmeldt?? Selv om det "bare" er i en 6mnds kontrakt?

Og - hvem skal betale mine sykepenger nå som jeg plutselig står uten jobb?? Byrået vil jo sannsynligvis ikke gjøre det siden jeg ikke er fast ansatt i byrået, men går på kontrakt hos en kunde....og når jeg sjekker med NAV så faller jeg mellom 2 stoler i regelverket der også. De vil heller ikke betale siden jeg ikke er fast ansatt noe sted.

Videre heter det jo at hvis JEG skulle sagt opp jobben så måtte jeg ha gjort dette nå i juli siden jeg har 1 mnds gjensidig oppsigelsestid i kontrakten og kontrakten går egentlig ut etter august. Mens når kunden sier opp så avsluttes oppdraget på dagen og byrået jobber med en gang med å finne ny jobb til meg. Men dette kan jo ta tid!!? Spesielt siden jeg overhodet ikke er i form og ikke vil ut i ny jobb så nedkjørt som jeg er nå....

Fy søren så frisk man skal være for å orke å være syk!! Pga av alt dritten det fører med seg..........

Noen som kan litt om rettigheter rundt dette? Har søkt masse på nettet, men vet ikke hvilke regler som gjelder når man er i oppdrag liksom....

Tusen takk for evt svar!! Og ha en fortsatt fin, varm sommerkveld....
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

"I prøvetiden er gjensidig oppsigelsestid 1 måned, regnet fra og med første dag i måneden etter at oppsigelsen fant sted. Etter prøvetidens utløp har begge parter gjensidig rett til skriftlig å si opp an¬settelses¬for¬holdet med den individuelt avtalte oppsigelsesfrist. I begge tilfeller regnes fristen fra og med første dag i måneden etter at oppsigelsen finner sted. For øvrig vises til arbeidsmil¬jølovens regler for oppsigelse.
    I oppsigelsestiden har byrået rett til å sette deg til andre arbeidsopp¬gaver enn det som ville fulgt av ansettelsesforholdet. Det omfatter også rett til å frita deg for arbeidsplikt for hele eller deler av perioden på det vilkår at du ikke tiltrer noe nytt ansettelsesforhold eller starter egen virksomhet i den gjenværende del av oppsigelsestiden.

Oppsigelse skjer skriftlig fra begge parter.
    Oppsigelse fra arbeidsgivers side skal leveres til arbeidstakeren personlig eller sendes i rekommandert brev til dennes oppgitte adresse.
    "

Jeg har ikke fått noen skriftlig beskjed fra noen, jeg. Kun en mail fra byrået om at kunden har ringt og vil avslutte forholdet umiddelbart. Så, skal jeg være pirkete og streng, så gjelder ikke denne oppsigelsen enda, da. Fordi jeg må ha den skriftlig i hende før 1. august hvis den skal gjelde. I mine øyne....
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

baremei Gjest

Standard

Det er vikarbyrået som er ansvarlig for deg, på lik linje med en helt ordinær hvilken som helst arbeidsgiver. Hvordan de håndterer dette ovenfor oppdragsgiver er ikke ditt problem, du skal kun behøve å forholde deg til vikarbyrået. Som altså har plikter som alle andre arbeidsgivere.

Tror jeg nesten helt sikkert, med mindre det er noen finurlige regler jeg har gått glipp av. Men det tror jeg ikke, har selv jobbet for slike konsulentbyråer mange ganger i årenes løp.

Arbeidstilsynet eller en eller annen fagorganisasjon vil nok kunne svare.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn