Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
Jeg har mange insitamenter for å redusere dosen, men ett også for å øke den - jeg kremter, og både styrken og frekvensen på kremtingene har økt i det siste. Det kommer garantert av for lavt stoffskifte, noe jeg absolutt ikke kjenner noe til ellers.

Av og til kjenner jeg noe i kjertelområdet. Meget svake smerter eller ett eller annet litt "tykt" i halsen. Det gjør jeg i dag.
Øg ikke dosen af den grund, n`Finn. Prøv i stedet at træne det væk. Det gjorde jeg og har nu styr på det, selv om der kommer antydninger af tilbagefald af og til.... så starter jeg bare forfra igen. Måske lidt hjælp her (virker fint for mig): http://www.skolenettet.no/nyUpload/Modu ... kremte.pdf

Hmm... hvad hvis din kirtel kommer til live igen? Lad gå nogle måneder og se hvad der sker. Øg ikke D-vitaminet nu. Først lidt til vinter. Lad tiden arbejde i fred. O.K.? Tingene skal have tid til at bundfælde sig, før en evt. ny balance stabiliserer sig selv.

Har fundet en fantastisk spændende blog om D-vitaminet og kolesterolsænkende midler: http://moblogs.wordpress.com/2007/08/25 ... nificance/ og er startet på at oversætte den til dansk.

En meget vigtig ting: advarsel faktisk: kolesterolsænkende lægemidler af gruppen statiner skal undgås! For enhver pris!

Statiner ødelægger den form for kolesterol, som kroppen bruger til at danne D-vitaminet af. Statiner ødelægger også binyrerne! Binyrerne indeholder mere kolesterol (som råstof for hormondannelse) end noget andet væv i kroppen! Statiner tømmer binyrerne for råstoffet. Det kan vi ikke risikere.

Forhøjet kolesterol er et almindeligt problem ved lavt stofskifte, derfor er det nærliggende, at lægerne vil ordinere dette u-lægemiddel til os, der i forvejen har andre problemer nok.

Der er masser af andre problemer forbundet med anvendelsen af statiner. Min personlig mening er, at den/dem, der har opfundet statiner, kommer til at brænde i helvede for ugerningen.

Der er mere jeg gerne vil kommentere, men må komme tilbage når jeg kan tænke igen (har været på job i 20 timer og er bare flad).

Keep up the good work n`Finn. Du gør det virkelig godt!